دولت طرح مشخصی برای خانه دار کردن مردم ارائه کند/ انتقاد از نرخ بالای سود تسهیلات بانکی

23:15 - 27 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۲۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عضوکمیسیون عمران مجلس،با تاکید براینکه ارایه تسهیلات به اقشار کم درآمد جامعه جهت تامین مسکن از انباشت تقاضای مسکن می کاهد،گفت:مطالبه جدی مجلس از دولت تدوین و ارایه طرحی مشخص در موضوع تامین مسکن برای اقشار جامعه است.
به گزارش گروه اقتصاد ، شهرام کوسه غراوی با اشاره به موضوع ارایه تسهیلات ارزان قیمت جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد شهری و بهسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در طول برنامه ششم توسعه، گفت: با اجرای این مصوبه بسیاری از خانوارهای کم بضاعت صاحب خانه خواهند شد.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش و کلاله در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تامین مسکن وظیفه دولت طبق قانون اساسی کشور است، افزود: در صورت بی توجهی به قانون در این رابطه انباشت تقاضای مسکن هر ساله مشکلات عدیده را ایجاد کرده و بر بازارهای موازی نیز اثر گذاری منفی خواهد داشت.

ارایه تسهیلات به اقشار کم درآمد جامعه جهت تامین مسکن از انباشت تقاضای مسکن می کاهد

وی با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات به اقشار کم درآمد جامعه جهت تامین مسکن از انباشت تقاضای مسکن می کاهد، تصریح کرد: با تامین مسکن برای این اقشار جوسازی برای افزایش نرخ ها و همچنین تداوم رکود را دیگر شاهد نخواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت تاکنون برنامه مشخصی در رابطه با ایجاد ثبات در بازار مسکن ارایه نکرده است، گفت: مطالبه جدی مجلس از دولت تدوین و ارایه طرحی مشخص در رابطه با تامین مسکن برای اقشار گوناگون جامعه است.

کوسه غراوی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن و رکود پایدار موجود در آن لازم است دولت ارایه تسهیلات ارزان قیمت را در اولویت کاری خود قرار داده و به این ترتیب خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف را رقم بزند.

وی با انتقاد از نرخ بالای سود تسهیلات بانکی، گفت: موفق بودن سیاست تسهیلات دهی منوط به کاهش نرخ سود و همچنین افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورت بی توجهی دولت به اجرای مصوبه مجلس مبنی بر ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد، مجلس به این مهم ورود کرده و با ابزارهای قانونی مانع از کج روی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *