سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان گامی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

0:12 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۸۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جوهری گفت: تدوین سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) را می‌توان گامی عملی و اجرایی در راستای تحول در نظام آموزش و پرورش کشور در ارائه آموزش‌های لازم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش اموزان دانست.
مهدی جوهریمهدی جوهری معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگاررگروه حقوقی و قضایی درباره پروژه نماد، اهمیت، اقدامات و دستاوردهای آن گفت: در سال‌های گذشته ضرورت آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان احساس شده و برنامه‌ها و اقداماتی نیز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است و نهادها و دستگاه‌های مختلف تلاش کرده اند با ورود به محیط مدارس، به ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه بپردازند. 

وی گفت: تدوین سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) را می‌توان گامی عملی و اجرایی در راستای تحول در نظام آموزش و پرورش کشور در ارائه آموزش های لازم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میان دانش اموزان دانست. 

این مقام قضای بیان کرد: مبنای مشارکت دستگاه‌های مختلف در تدوین این سند، اعتقاد به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه اولیه و در مراحل رشد کودک (پیشگیری های رشد مدار) است.

جوهری ادامه داد: چرا که در صورتی که در این مرحله به پیشگیری نپردازیم و با بی تفاوتی از کنار آن عبود کنیم، به ایجاد چرخه فسادی کمک می کنیم که در آینده در جامعه اختلال ایجاد می‌کند و کلیه دستگاه‌ها و نهادها را درگیر هزینه‌های گزاف مبارزه و درمان می‌کند.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز تصریح کرد: این سند طیفی از خدمات را دربر می گیرد که توسط دستگاه ها و نهادهای عضو ائتلاف به اجرا درآمده است که شامل شناسایی و غربالگری در مدارس از طریق شواهد میدانی، ارائه آموزش‌های رشدمدار، آموزش و توانمند سازی معلمان و والدین، اجرای فعالیت‌های مکمل و ترویجی،، معاضدات حقوقی و مالی مورد نیاز، مشاوره‌های خانوادگی و فردی، معاضدات تحصیل و درمان و بازتوانی می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *