آثار ملی و تاریخی "افغانستان" تاریخ کشور را زنده نگه می‌دارد

6:29 - 25 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۲۰۷
عبدالله عبدالله در مراسم تودیع و معارفه معاونان وزارت اطلاعات و فرهنگ با بیان اینکه آثار ملی افغانستان تاریخ کشور را زنده نگه می‌دارد تأکید کرد که باید درحفظ بنا‌های تاریخی به عنوان آثار ملی تلاش شود.
آثار ملی و تاریخی به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در مراسم تودیع و معارفه معاونان وزارت اطلاعات‌و‌فرهنگ این کشور با تاکید بر اهمیت آزادی بیان و حفظ آثار تاریخی افغانستان، از وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور خواست تا با ارتقاى ظرفیت کاری، در رفع چالش‌ها در این زمینه رسیدگی کنند.
 
وی افزود: آزادی بیان، یک دستاورد بزرگ کشور پس از سه دهه جنگ است و رسیدگی به فشارها علیه رسانه‌ها و دفاع از آزادی بیان، وظیفۀ وزارت اطلاعات و فرهنگ است.
 
رئیس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ، باید با ایجاد ظرفیت جدید مالی، به چالش رسانه‌ها و حفظ آثار تاریخی رسیدگی کند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با انتخاب معاون جدید انتشارات دستاوردهای آزادی بیان حفظ و در قانونمند شدن آن، گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود.
 
عبدالله با ابراز نگرانی از وضعیت آثار تاریخی افغانستان گفت: زمانی که یک بخش و یا اثر تاریخی، از غارت نجات داده می‌شود گویا تاریخ کشور زنده می‌شود.
 
وی افزود: تعداد بناها و آثار تاریخی ثبت شده، به بیش از پنج هزار می‌رسد و باید در زمینه حفظ آنها به عنوان آثار ملی تلاش شود.
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان گفت: «حسین سانچارکی»، به جای «سیده مژگان مصطفوی« به عنوان معاون انتشارات و مصطفوی به عنوان معاون مالی و توریسم وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان انتخاب شد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *