کاتب:لایحه برداشت 1.5 میلیارددلاری ازصندوق توسعه ملی فرصتی بینظیر برای محرومیت زدایی از روستاها/ نوبخت:تاکید رهبری معظم بررفع محرومیت ها

11:05 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۱۷۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رییس فراکیسیون اشتغال مجلس، لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی فرصتی بی نظیر برای محرومیت زدایی از روستاها عنوان کرد.
کاتب
به گزارش گروه سیاسی ، جلسه فوق العاده فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی صبح امروز (قبل از آغاز جلسه علنی) درخصوص بحث و بررسی پیرامون لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در جهت اشتغال زایی در روستاها،منطق محروم،عشایری و مرزی با حضور "محمدباقر نوبخت" سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه  و بودجه  و "منصوری" معاون اشتغال زایی وزارت کار تشکیل شد.

غلامرضاکاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح فرآیند این لایحه از ابتدا تاکنون آن را یکی از فرصت های بی نظیر درجهت رفع چهره تبعیض و محرومیت زدایی از روستاها و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و مرزی و عشایری دانست.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی،در ادامه افزود:با وجودی که این طرح در دستورکار مجلس قرار داشت و بیشتر نمایندگان آمادگی داشتند تا از این لایحه در صحن علنی حمایت کنند،متاسفانه به دلیل ابهامی که در تاییدیه اذن مقام معظم رهبری  وجود داشت مسکوت مانده، لذا این نشست به جهت همفکری و مشورت درخصوص به جریان انداختن روال قانونی تشکیل شده است.

در ادامه "محمدباقر نوبخت" ضمن تقدیر از فراکسیون  تولید و اشتغال به سبب جدیت و اهتمام درحل مشکل بیکاری و بسترسازی در زمینه اشتغال گفت:در زمان تهیه و تدوین لایحه مذکور طی نامه ای به رهبرمعظم انقلاب نظر معظم له را جویا شدیم و ایشان هم ضمن تایید این کار فرمودند که چه نامه خوبی است و به ادامه مسیر تشویق کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:حتی ایشان بارها در فرمایشات خویش نسبت به خدمت رسانی به روستاها و رفع بحران بیکاری تاکیدکرده اند،لذا این لایحه با اهداف مدنظر ایشان کاملا منطبق است.

سخنگوی دولت طرح مسائلی همچون شائبه سیاسی بودن این لایحه درجامعه را نادرست دانست و تصریح کرد:هرانسان منصف و حساس به وضعیت جامعه کاملا تصدیق می کند که درصورت تصویب،این لایحه یک عمل عام المنفعه برای جامعه است  و منافع ملی را دربر می گیرد.

در ادامه این نشست؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون تولید و اشتغال به بیان مواضع و نظرات خود در خصوص این لایحه و تلاش جهت تصویب آن درصحن علنی پرداختند و حمایت کامل خویش را از تصویب آن اعلام کردند.

درپایان این نشست مقرر شد تااعضای فراکسیون نشست مشترکی با رئیس مجلس شورای اسلامی  برگزار و نسبت به رفع موارد ابهامی جهت مطرح شدن این لایحه درصحن علنی مجلس  تلاش کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *