موافقت اعضای شورای شهر با افزایش میانگین 14 درصدی بلیت مترو

11:02 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۱۷۸
اعضای شورای شهر تهران با افزایش میانگین 14 درصدی بلیت مترو موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، در سیصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران در رابطه با تعیین قیمت بلیت مترو و تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران در سال 96 در دستور بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت. 

در این جلسه، حبیب کاشانی با ارائه پیشنهادی گفت: اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا لازم است در رابطه با کاهش هزینه ها اقدام شود. 

وی افزود: برای هزینه های مترو باید با مشارکت دولت و شهرداری، امور پیش رود. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون افزایش نیافتن بهای کرایه ها به صورت سالیانه اظهارکرد: اگر افزایش سالانه اعمال نشود، 5 سال بعد باید افزایش 50 درصدی را داشته باشیم. 

کاشانی با بیان اینکه " یک ریال از سوی دولت در حوزه مترو پرداخت نشده است" تصریح رکد: دولت حتی یک ریال اعتبار از محل تعریف شده بابت بلیت مترو را به شهرداری ارائه نکرده است و در این شرایط درخواست می شود که شهرداری افزایش کرایه نداشته باشد.

همچنین مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: در صورتی که دولت سهم خود را بپردازد، شهرداری قادر خواهد بود نرخ بلیت مترو را افزایش ندهد. 

وی افزود: سهم دولت در بحث پرداخت بلیت مترو، سالیانه 90 میلیارد تومان است اما دولت این سهمیه را پرداخت نمی کند. 

در این جلسه در رابطه با افزایش 10 درصدی بلیت مترو در سال 96 به رای گذاشته شد. اعضا با این پیشنهاد موافقت نکردند. 

پس از این رای گیری، بار دیگر افزایش 14 درصدی بهای بلیت مترو به رای گذاشته شد و از سوی رئیس شورای شهر تهران تاکید شد که حداکثر سقف افزایش 14 درصد باشد و در هیچ مسیری بیش از 14 درصد افزایش اعمال نشود. این پیشنهاد نیز تایید نشد. 

در نهایت پیشنهاد کمیسیون مبنی بر افزایش متوسط 14 درصد به رای گذاشته و با 18 رای به تصویب رسید. 


برچسب ها: بلیت مترو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *