وزارت دولت در امور اصلاحات امنیتی "افغانستان" راه‌اندازی شد

17:10 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۵۹۲
رئیس سابق امنیت ملی بر اساس فرمان مستقیم اشرف غنی به عنوان وزیر دولت در اصلاحات امور امنیتی و رئیس کمیته نظارت بر تعیین فرماندهان ارشد نیروهای دفاعی و امنیتی افغان شد.
وزارت دولت در امور اصلاحات امنیتی به گزارش سرویس بین الملل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان و از منتقدان حکومت وحدت ملی بر اساس فرمان مستقیم ریاست جمهوری به عنوان وزیر دولت در اصلاحات امور امنیتی و تعیین افسران ارشد نیروهای دفاعی و امنیتی افغان منصوب شد.
 
ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از ایجاد سمت جدیدی در دولت به منظور تسریع روند اصلاحات در امور امنیتی، بررسی و نظارت بر تعیین افسران ارشد امنیتی و دفاعی افغان خبر داد.
 
براساس این بیانیه وزیر دولت در اصلاحات امور امنیتی برای تعیین فرماندهان ارشد در نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به عنوان رئیس کمیته تعین افسران و مشاور رئیس جمهور در این زمینه عمل می‌کند.
 
ریاست جمهوری با صدور فرمانی وزارت‌های کشور و دفاع افغانستان را برای همکاری با وزیر دولت در اصلاحات امور امنیتی مکلف ساخت.
 
وزیر دولت در اصلاحات امور امنیتی به اشرف غنی و شورای امنیت افغانستان گزارش خواهد داد.
 
امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی پس از حمله هفته گذشته به بیمارستان نظامی در کابل در نامه‌ سرگشاده‌ای به رهبران حکومت وحدت ملی هشدار داده بود که نهادهای امنیتی افغانستان فرو ریخته‌اند و تنها با ابراز امیدواری وضعیت امنیتی بهبود نخواهد یافت.
 
وی در حالی از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر دولت در امور اصلاحات امنیتی منصوب شد که با بی‌کفایت خواندن مقامات امنیتی افغان خواستار استعفای آنها شده بود.
 
در ادامه فرمان ریاست جمهوری «حسین فاضل سنچارکی» به عنوان رئیس معاونت نشراتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مژگان مصطفوی» نیز به عنوان رئیس معاونت مالی و اداری این وزارت تعیین شده‌اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *