رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیچ ‌کس حق مداخله در نهادهای قضایی "افغانستان" را ندارد

13:09 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۵۸۲
عبدالله عبدالله گفت: حاکمیت قانون بدون دستگاه‌ قضایی مستقل امکان‌پذیر نیست و بنابراین، هیچ ‌کسی حق مداخله در کار نهادهای حقوقی و قضایی افغانستان را ندارد.
هیچ ‌کس حق مداخله در نهادهای قضایی به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان دیروز در سمینار «روسای دادگاه‌های شهری ولایات افغانستان» گفت: قوه قضاییه کشور افغانستان باید استقلال خویش را در برابر مداخلات حفظ و تابع هیچ نوع مصلحت و فشار نشود.
 
وی افزود: بر اساس منابع دینی و تجربه بشری، بقای نظام‌ها وابسته به حاکمیت قانون و عدالت است بنابراین محاکم افغانستان نباید اجازه دهند که فرهنگ معافیت و نقض استقلال نهادهای حقوقی و قضایی در جامعه به یک رسم معمول تبدیل شود.
 
رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان اظهار داشت: اجرای عدالت و اجرای قانون، مردم را نسبت به آینده امیدوار و نقص آن، بقای نظام را با خطر جدی مواجه می‌سازد چرا که هیچ نظام با ظلم دوام آورده نمی‌تواند.
 
عبدالله افزود: در برابر عدل، ظلم قرار دارد وقتی عدالت و قانون اجرا نمی‌شود، به این معنی است که ظلم صورت گرفته و مسوولان نهادهای عدلی و قضایی وظیفه‌شان را به درستی انجام ندادند.
 
وی گفت: برای سلامت کشور بسیار حیاتی است تا مردم نسبت به دستگاه قضایی خوش‌بین باشند.
 
رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان خطاب به مسوولان نهادهای حقوقی و قضایی افغانستان گفت: دستگاه قضایی مسوولیت دینی و ایمانی دارد که بدون در نظر داشت علایق و سلایق شخصی‌شان در مسند قضا عمل کنند.
 
عبدالله ابراز داشت: براساس قانون اساسی و اصل تفکیک نیروها، دولت وحدت ملی از دستگاه قضایی و محاکم کشور حمایت همه‌جانبه می‌کند.
 
وی گفت: باید در زمینه اصلاحات بنیادین و استاندارسازی سیستم قضایی کشور تلاش بیشتر شود.
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجراییه دولت افغانستان نوشت: این سمینار  توسط دادگاه‌های ولایات افغانستان و با حضور مسئولان نهادهای حقوقی و قضایی و روسای محاکم شهری ولایات برگزار شده بود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *