آماده باش 155 پایگاه اورژانس واستقرار آمبولانس در 100 نقطه شهر در روز چهارشنبه سوری

9:18 - 22 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۱۴۰
معاون عملیات اورژانس تهران گفت: در شب چهارشنبه سوری علاوه بر آماده باش 155 پایگاه در 100 نقطه شهر آمبولانس مستقر می شود.
چهارشنبه سوریبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، اسماعیل فراهانی با اشاره به تمهیدات ویژه اورژانس برای مراسم چهارشنبه سوری اظهار داشت: علاوه بر آماده باش کامل 155 پایگاه ثابت پایتخت در 110 نقطه آمبولانس مستقر و با توجه به ترافیک این روز در 30 نقطه موتور لانس مستقر می شود.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی و سامانه 115 در این روز آماده باش هستند.

معاون اورژانس تهران با بیان اینکه هماهنگی لازم با آموزش وپرورش انجام شده و دستورالعملی در اختیار آنها قرار گرفته است، اظهار داشت: دانش‌آموزان قشر آسیب پذیری هستند به همین دلیل آموزش هایی را به آنها ارائه داده ایم.

فراهانی با بیان اینکه در شب چهارشنبه آخر سال هماهنگی‌های لازم با تمامی بیمارستان‌های سطح شهر برای پذیرش مصدومان چهارشنبه آخر سال برای درمان های اولیه انجام شده است تاکید کرد: به صورت ویژه بیمارستان سوانح سوختی ، فارابی و پیوند عضو در آماده باش هستند.

 وی در مورد بیشترین آسیب مجروحان حوادث چهارشنبه سوری گفت: بیشترین حوادث مربوط به سوختگی و ترومای دست و پا وهمچنین آسیب چشم و پوست است.

معاون عملیات اورژانس تهران با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته شاد بودیم که بیماران تنفسی، قلبی و زنان باردار به دلیل استرس ناشی از صدای انفجار دچار حادثه شده ، تاکید کرد: از این گروه‌های حساس می خواهیم در روز چهارشنبه سوری به هیچ عنوان در سطح شهر تردد نکنند چرا که خطراتی را برای آنها به همراه دارد.

فراهانی در مورد حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در عملیات‌های اورژانس گفت: سال گذشته 41 نفر به علت حوادث چهارشنبه آخر سال مجروح شدند که 21 مورد به بیمارستان منتقل، 19 نفر در محل مداوا و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

وی در پایان تاکید کرد: در روز چهارشنبه سوری عملیات امدادی اورژانس برای بیماران قلبی 5 درصد و برای بیماران تنفسی 3 درصد افزایش می یابد.

برچسب ها: اورژانس تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *