رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شرکت در دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج الزامی است/ ارائه گواهی سلامت به شرط حضور در جلسات

8:52 - 22 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۱۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جوهری گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج از تاریخ 95/11/2 در تمامی مراکز انجام آزمایشات پیش از عقد استان البرز الزامی بوده و ارائه گواهی سلامت زوجین منوط به شرکت در کلاس و پس از انجام آزمایشات مرتبط در واحد مشاوره ازدواج است.
مهدی جوهری معاون اجتماعی دادگستری البرزمهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وققوع جرم دادگستری کل استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به روند اجرایی شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج در این استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و با مشارکت و همکاری معاونت اجتماعی دادگستری کل استان البرز، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی، نیروی انتظامی و حوزه علمیه، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرج کارگروه اجرایی کردن مشاوره‌های پیش از ازدواج استان البرز با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات حوزه خانواده به ویژه طلاق تشکیل شد.

وی گفت: در جلسات برگزار شده موضوع الزامی کردن مشاوره‌های پیش از ازدواج را به عنوان اهرمی جهت آشنایی زوجین با مباحث ضروری پیش از ازدواج در دستور کار خود قرار داد.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به جلسات برگزار شده این کارگروه، در نهایت آموزش‌های پیش از ازدواج در تاریخ 95/11/2 در تمامی مراکز انجام آزمایشات پیش از عقد استان البرز الزامی شد.

جوهری اظهار کرد: در اجرای این طرح تمامی زوجین متقاضی ازدواج علاوه بر انجام آزمایشات متداول، ملزم به حضور در کلاس‌های آموزشی هستند.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز ادامه داد: این طرح از ابتدای بهمن ماه سال جاری در واحدهای مشاوره ازدواج شهرستان کرج، فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد به اجرا درآمده است که این آموزش‌ها در کرج و فردیس در کلیه روزهای هفته به مخاطبان ارائه می‌شود و در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته به اجرا در می‌آید.

این مقام قضایی به مباحث ارائه شده در این کلاس‌ها و مسئول برگزاری آن اشاره کرد و گفت: آموزش مسائل زناشویی توسط وزارت بهداشت، مخاطرات شبکه‌های اجتماعی توسط پلیس فتا، آموزه‌های اخلاقی و مذهبی توسط حوزه‌های علمیه، روانشناسی زن و مرد توسط اداره کل بهزیستی، احکام و حقوق زوجین توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از عناوین دوره‌های آموزشی بوده است.

جوهری تصریح کرد: پرداخت هزینه مدرسین هر ارگان به عهده ارگان مبدا و در مورد کارشناسان روانشناسی تعیین توسط بهزیستی و تامین هزینه به عهده اداره ورزش و جوانان است.

وی گفت: ارائه گواهی سلامت زوجین منوط به شرکت در کلاس و پس از انجام آزمایشات مرتبط در واحد مشاوره ازدواج است. کلاس‌های برگزار شده نه تنها به صورت رایگان است بلکه هر یک از ارگان‌های ذیربط نسبت به اهدا بسته‌های آموزشی به زوجین اقدام می‌کنند.

این مقام قضایی افزود: تشکیل پرونده مراقبت پیش از بارداری و خود مراقبتی زوجین به منظور برنامه ریزی جهت آموزش‌ها، مراقبت‌های پس از ازدواج و شرکت در کارگاه مهارت‌های زندگی و فرزند پروری، افزایش ظرفیت خط ویژه مشاوره توسط اداره بهزیستی و اطلاع رسانی در واحدهای بهداشتی توسط معاونت بهداشتی از جمله اقدامات آتی این کارگروه در راستای مشاوره‌های پیش از ازدواج در استان البرز است. 

معاون اجتماعی دادگستری البرز در پایان گفت: ارزشیابی و نظرسنجی این کلاس‌ها به صورت ماهیانه انجام شده و نتایج حاصله به کلیه ادارات ذیربط اعلام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *