هك گوشى به منظور تحقيق در امر خير

12:36 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۸۱۷
رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى از شناسايى و دستگيرى عامل هک گوشى تلفن همراه در فضاى سايبرى خبر داد.
هک تلگرامبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شكوائیه خود را داشت. شاكی در اظهارات اولیه خود به كارشناسان پلیس فتا گفت، از سوی فردی ناشناس و با نام من درخواست‌هایی برای برخی همكارانم در شبكه اجتماعی ارسال شده است و با توجه به نوع كارم كه مسئول فروش شركت هستم و باید با همكارانم در سراسر ایران ارتباط داشته باشم متاسفانه این موضوع باعث سلب آسایشم شده است.
 
وی افزود: كارشناسان پس از اخذ اظهارات شاكی رسیدگی به پرونده را در دستور كار قرارداده و با بررسی گوشی شاكی مشخص شد، گوشی وی توسط فردی كه مشخصات وی برای شاكی نیز ناآشنا بود هک شده و با دسترسی به شبكه اجتماعی زن جوان،یك نسخه از شبكه اجتماعی وی در دست این فرد ناشناس قرار گرفته است.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات و بررسی‌های فنی صورت گرفته كارشناسان موفق به شناسایی هویت متهم شده و با پیگیری انجام شده متهمی در این رابطه دستگیر و به مكان پلیس فتا منتقل شد.
 
متهم كه مردی 32 ساله و مجرد بود، یكی از همكاران شاكی از كار درآمد و در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و انگیزه خود را از نقص حریم خصوصی شاكی و ورود به شبكه اجتماعی وی، خواستگاری و شناخت بیشتر قبل از ازدواج عنوان كرد و گفت: بنده در امر ازدواج بسیار وسواسی هستم و برای اطمینان بیشتر از نجابت دختر جوان پيام‌هاى شیطنت آمیزی به وی و بعضا برای برخی همكارانش ارسال کردم تا نتیجه امر را ببینم و هرگز فكر نمى‌كردم به این شكل دستم رو شود و توسط پلیس شناسایی و دستگیر شوم.
 
سرهنگ جهانشیری در ادامه این پرونده به كاربران شبكه‌های اجتماعی توصیه كرد: فضای سایبری همانند فضای فیزیكی دارای حریم بوده و نقص آن مشمول قانون مجازات جرایم رايانه‌اى مى‌شود و هیچ بهانه‌اى حتی امر مقدس ازدواج نیز قادر به توجیه آن نخواهد بود.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *