موشک جدید آمازون در راه فضا

22:23 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۷۷۰
جف بزوس مدیرعامل و مؤسس آمازون اعلام کرد قراردادی بین کمپانی «بلو اوریجین» و کمپانی فرانسوی «یوتل‌ست» مبنی بر عملیاتی کردن ماهواره‌های ارتباطی امضا شده است تا از این طریق بتوانند تا سال 2022 ماهواره‌ای را مجهز به موشک به فضا پرتاب کنند.
موشک جدید آمازون در راه فضابه گزارش گروه فضای مجازی ، آنا به نقل از cnn نوشت: مدیرعامل دو شرکت آمازون و یوتل‌ست اعلام کردند قراردادی را امضاء کردند که به موجب آن، ماهواره جدید قرار است به زودی به فضا پرتاب شود. آنها تصمیم گرفتند این ماهواره جدید کمپانی بلو اوریجین را به احترام فضانورد فقید آمریکایی، «جان گلن»، «گلن جدید» (New Glenn) نام‌گذاری کنند.

ماهواره گلن جدید تا به امروز قدرتمندترین موشک این کمپانی لقب گرفته است و برنامه‌ریزی‌هایی که برای آن صورت گرفته به گونه‌ای است که آن را قادر می‌سازد به فراتر از مدار زمین که در حال حاضر ایستگاه‌ بین‌المللی فضایی به دور این سیاره می‌چرخد، دسترسی پیدا کند. دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که این ماهواره تا سال 2020 اولین پرتاب خود را تجربه خواهد کرد.

موشک فعلی این کمپانی به نام «New Shepard» تنها در پروازهای زیرمداری شرکت می‌کند که فقط به فراتر از حواشی گرانش زمین دسترسی دارد. بزوس جزء مدیران عامل عالی‌ رتبه‌ای است که به دنبال کاهش قیمت پروازهای فضایی است و قصد دارد انسان‌ها را در قالب یک سرمایه‌گذاری خصوصی به فضا اعزام کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، و ریچارد برانسون، رئیس شرکت «ویرجین»، پروژه‌های فضایی متعددی را در دستور کار خود دارند. کمپانی «اسپیس‌ایکس» ماسک نیز با یوتل‌ست مشارکت کرده است. ماسک هفته گذشته اعلام کرد که اسپیس‌ایکس قرار است دو گردشگر فضایی را در سال 2018 به کره ماه بفرستد.

کمپانی یوتل‌ست نیز پرتاب‌هایی را با مشارکت کمپانی‌های اطلس، دلتا و پروتون انجام داده است. کمپانی فرانسوی Arianespace تاکنون وظیفه پرتاب نیمی از ماهواره‌های این شرکت را برعهده داشته است. این کمپانی، ماهواره بعدی خود را با استفاده از موشک Ariane 5 در اواخر ماه آوریل به فضا پرتاب خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *