برای خروج از "بحران افغانستان" به نظامیان بیشتری احتیاج داریم

17:14 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۷۰۱
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرد: پنتاگون به نیروهای نظامی بیشتری در افغانستان نیاز دارد تا بتواند بحران موجود در این کشور را پایان دهد.
برای خروج از به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رها، جوزف وتل فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، طی اظهاراتی گفت: ما در حال طرح یک استراتژی در افغانستان هستیم  و در این خصوص با جمیز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز صحبت هایی صورت گرفته است و این صحبت ها شامل افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز هست.
 
اگر چه وی از تعداد این نظامیان سخنی نگفت اما ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان پیش از این گفته بود که  به چند هزار نیروی دیگر نیاز داریم تا بتوانیم ماموریت خود را به صورت موثر در افغانستان انجام دهیم.
 
گفتنی است که در حال حاضر در حدود ۸۴۰۰ سرباز آمریکایی به همراه ۵ هزار سرباز ناتو در افغانستان حضور دارند که ماموریت آنها عمدتا مشاوره و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان است. با این حال، این حضور نظامی خارجی در افغانستان تاکنون هیچ نتیجه مثبتی برای این کشور نداشته است و برخلاف ادعاهای مقامات آمریکایی، تروریستها در افغانستان همچنان جولان می دهند.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *