برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضائی با زمین خواران

12:51 - 19 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۲۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محمد رضا سنجری مقابله و برخورد قاطع با زمین خواری و عوامل سود جویی که با اقدامات غیر قانونی خود وضعیت حیات ملی را به خطر می اندازند را یکی از وظایف دستگاه قضائی برشمرد.
رئیس دادگستری شهرستان راور در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی مقابله و برخورد قاطع با زمین خواری و عوامل سود جویی که  با اقدامات  غیر قانونی  خود  وضعیت حیات  ملی را  به  خطر می اندازند را یکی از وظایف دستگاه قضائی برشمرد.

وی اظهارداشت:در راستای صیانت و حفاضت از اراضی ملی سیستم قضائی با قاطعیت و بدون هیچ اغماضی با متخلفین برخورد خواهد کرد. 

این مقام قضایی در شهرستان راور بیان کرد: حراست  از  منابع  طبیعی  و  محیط زیست  یک  وظیفه  ملی است و  کلیه  دستگاههای  ذی  ربط نیز باید با جدیت  در  حفظ و  حراست  از  عرصه های منابع طبیعی و  اراضی  ملی  کوشا باشند .

سنجری تصریح کرد: بهره  برداری  نادرست و اقدامات  غیر  قانونی  از  سوی  عوامل  سود  جو  ومخرب  آینده  منابع  طبیعی  و محیط زیست  را  به  خطر انداخته  است.

وی همکاری و تعامل دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و کلیه دستگاههای اجرایی را ضروری دانست و گفت: حفظ حقوق بیت المال یک وظیفه ملی و متوجه همگان است و از این رو باید با جدیت در این خصوص اقدام شود.

این مقام قضائی بر تشدید نظارت ها و گشت ها درایام تعطیلات نوروزی  در راستای پیشگیری از هر نوع تخلف در این حوزه اشاره کرد وافزود: می توان با وحدت، اراده  جمعی و  تعامل  همه  جانبه از تضییع حقوق  بیت  المال  جلوگیری به  عمل آورد.

وی با بیان اینکه نیازمند همکاری تمام دستگاه ها در خصوص حفظ حقوق بیت المال هستیم،بیان کرد: سند  دار  شدن  املاک  و اراضی ملی  یک  اقدام  قانونی  مهم و  یک  مانع  اساسی  در  جهت  جلوگیری از هرگونه تعرض و اقدام  غیر  قانونی  نسبت به این  املاک می  باشد  و نقش  اداره  ثبت اسناد واملاک در این زمینه برجسته است.

این مقام قضائی افزود: باید  مجوز  چرای دامها  با  رعایت  قوانین و  مقررات و  با  مشخص  شدن  دقیق  زمان و  مکان  صادر شود  تا  از  تخریب بی رویه  منابع  طبیعی  جلوگیری بعمل  آید.

وی  خاطر نشان ساخت: حراست از  منابع طبیعی و  محیط زیست  تنها معطوف به  زمان  حال  نیست  بلکه این  میراث ملی و  حفاظت  از آن  به  نسلهای  اینده  نیز  منتقل شود.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *