ادعای عجیب یک عضو شورای شهر درباره گسل های تهران+عکس

11:35 - 19 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۱۶۲
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه هیچ گسل جدیدی در تهران یافت نشده است، گفت: ما روی گسل ها ساخت و ساز کردیم و این کار اشتباه بود با این وجود در صورت وقوع زلزله هیچ مشکلی پیش نمی آید.
احمد دنیامالی در گفت و گو با شهر فردا اظهار کرد: گسل های تهران نه ربطی به قبل و نه به بعد از انقلاب دارند. از اول وجود داشته اند و ما هم اعتقاد داریم تهران یک مجموعه گسل دارد و گسل جدیدی در تهران یافت نشده است.

این بهشت نشین با بیان اینکه ما روی گسل ها ساخت و ساز و اشتباه کرده ایم، تاکید کرد: با این وجود این به معنای آن نیست که ما نمی توانیم در کنار گسل ساخت و ساز کنیم. همانطور که در مناطقی همچون شبه جزیره ژاپن خانه ها روی گسل ها ساخته شده و روزانه زلزله های زیادی در این کشور به وقوع می پیوندد.

وی در پاسخ به این سوال که شما مقاومت سازه های ژاپن را با ایران مقایسه می کنید، گفت: مگر ما چه چیزی نسبت به آنان کم داریم؟ ما فقط باید سازه ها را متناسب با نوع ساختار زمین و پیش بینی که داریم طراحی کنیم و بسازیم.

دنیامالی گفت: به عنوان مثال برج میلاد تهران برای زلزله های بالای 8 ریشتر طراحی و با نرم افزارهای بسیار ویژه و مدرن روز توسط یک مجموعه مشاور خارجی دبل چک شده است و اصلا نگران آن نیستیم. این سازه بسیار محکم است و آب هم از آن چکه نمی کند.

به گزارش شهرفردا، دنیامالی در حالی این سخنان را مطرح می کند که تحقیقات نشان می دهد تک گسل ملاصدرا که از خیابان شریعتی تا شهرک غرب امتداد یافته، محلات ونک، میرداماد، سعادت آباد و شهرک غرب را ناایمن کرده و برج میلاد هم دقیقا در مجاورت این گسل ساخته شده است. یعنی فاصله گسل شمال تهران با محل احداث برج تنها ۷٫۵ کیلومتر برآورد شده است. بنابراین در صورتی که زلزله ای بیش از 8 ریشتر در تهران رخ دهد این سازه هم دوام خود را از دست خواهد داد و فرو می ریزد.

همچنین براساس تحقیقاتی که در مورد زلزله تهران در سال 1373 انجام شده در صورت وقوع آن از تعداد ساختمان های مسکونی که 900 هزار واحد برآورد شد، 45 درصد ساختمان ها سازه آجری و فلزی، 40 درصد دارای سازه فلزی، 10 درصد بتن مسلح و درصد اندکی از ساختمان هایی که ساختار خشتی دارند تخریب خواهند شد. در سناریوی مطرح شده در مورد زلزله ناشی از فعال شدن گسل شمال تهران در بدترین حالت حدود 130 هزار نفر یعنی دو درصد جمعیت تهران از بین می روند؛ البته نسبت تلفات در بخش شمالی شهر در مناطق یک تا 5، زیادتر از همه (حدود 3 درصد) و در جنوب شهر کمتر از همه (حدود یک درصد) خواهد بود.

با وجود تمامی این آمارها و اطلاعات چطور ممکن است فردی ادعا کند همه سازه های تهران روی گسل ساخته شده اند و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید؟!!

در زیر نقشه های مناطق آسیب پذیر در برابر زلزله تهران مشخص شده است:
 
ادعای عجیب یک عضو شورای شهر درباره گسل های تهران+عکس 
ادعای عجیب یک عضو شورای شهر درباره گسل های تهران+عکس
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *