آموزش اسکورت اشیا تاریخی به ماموران

14:51 - 18 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۹۶۳
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: ماموران نحوه اسکورت اشیا تاریخی را آموزش می بینند.
سردار رحمت الهیبه گزارش گروه جامعه ،سردار امیر رحمت الهی در مراسم اختتامیه كارگاه تخصصی  ارتقاء دانش و مهارت های حرفه ای حفاظت از میراث فرهنگی اظهار کرد: رابطه معناداری بین حفاظت و امنیت وجود دارد در بسیاری مواقع حفاظت مقدمه امنیت است.

وی با تاكید بر رویكرد حفاظت "اطمینان بخش" و "امنیت پایدار"  در این یگان، شعار نوروزی یگان حفاظت را با عنوان " حفاظت دانش محور، مشاركت اجتماعی، امنیت پایدار" معرفی كرد و افزود: باید متعهدانه و مسئولانه این شعار را اجرایی كنیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری خاطر نشان كرد: حفاظت "اطمینان بخش" از كلیه اموال منقول و غیر منقول سازمان میراث فرهنگی تابعی از امنیت اجتماعی است و ما اگر بتوانیم وظایف محوله را به درستی انجام دهیم در واقع نقش موثری در تحقق امنیت اجتماعی ایفا كرده ایم.

این مقام انتظامی  با اشاره به رویكرد علمی، اجتماعی و فرهنگی این یگان در سال 95 بیان کرد : ماده 8 آیین نامه حفاظت از میراث فرهنگی مصوب شورای امنیت كشور تاكید دارد كه نیروی انتظامی در آموزش های تخصصی دانشجویان دانشگاه پلیس اهمیت و حفاظت از میراث فرهنگی را مورد تاكید قرار دهد.

وی ادامه داد : با استفاده از این ظرفیت كتابی تحت عنوان" مدیریت انتظامی جرایم علیه میراث فرهنگی" آماده چاپ و به عنوان یك منبع آموزشی مهم در اختیار دانشجویان دانشگاه پلیس قرار می گیرد تا بتوانند ما را به عنوان یك پشتیبان در ماموریت های اجرایی همراهی كنند، همچنین تفاهم نامه ای در همین راستا با دانشكده علوم و فنون دانشگاه علوم انتظامی در زمینه همكاری های آموزشی و پژوهشی منعقد شده است.

سردار رحمت الهی با اشاره به ماموریت های چند وجهی امنیتی، انتظامی، حفاظتی و عملیاتی این یگان ، بیان کرد: نیرویی كه این ماموریت ها را دنبال و اجرا می كند باید از توانمندی، مهارت و ویژگی های متناسب با شغل برخوردار باشد كه در این راستا 3 كارگاه با عناوین" اسكورت و جابجایی اموال تاریخی فرهنگی"، "نقش و جایگاه امنیت در توسعه گردشگری" و "ارتقاء دانش و مهارت های حرفه ای حفاظت از میراث فرهنگی" برگزار شده است.

وی در پایان با تقدیر از روحیه بسیار خوب، انگیزه و نشاط قابل توجه میراث بانان در انجام شایسته ماموریت های محوله از آنان خواست تا با تلفیق تجربه و علم، حفاظت اطمینان بخش را در دستیابی به امنیت پایدار محقق كنند.

در ادامه این مراسم، آقای "رومیانی" ، معاون امور مجلس، حقوقی و استانها سازمان میراث فرهنگی ضمن اظهار امیدواری از روند رو به رشد علم و دانش در سطح ناجا یكی از مولفه های اصلی در امر حفاظت از میراث فرهنگی را عبرت گرفتن انسان از تاریخ و رسیدن به كمال بشری برشمرد و برحفظ و حراست آن تاكید كرد.

وی در ادامه به شعار سال 96 معاونت امور مجلس با عنوان " اعتدال، امنیت، صلح " اشاره كرد و گفت: با استعانت از فرمایشات مقام معظم رهبری، در ابتدا ما با در نظر گرفتن زیر ساخت ها، فرصت را برای گردشگران داخلی ایجاد می كنیم كه با تحقق این امر ظرفیت بیشتری برای گردشگران خارجی فراهم خواهد شد.

معاون امور مجلس به رشد و افزایش ورودی گردشگران خارجی بویژه گردشگران اروپایی در سالهای اخیر اشاره  و بیان کرد: نحوه برخورد و رفتار شما عزیزان می تواند به شایستگی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را در عمل به منصه ظهور برساند كه امیدواریم با تدابیر سازنده، شاهد جلوه ای ویژه در نوروز امسال باشیم.

به گزارش سایت پلیس،گفتنی است، مراسم اختتامیه كارگاه تخصصی آموزشی ارتقاء دانش و مهارت های حرفه ای حفاظت از میراث فرهنگی با حضور  "رومیانی"؛ معاون امور مجلس، حقوقی استانها، سردار "رحمت الهی"؛ فرمانده یگان میراث فرهنگی، دكتر افشار، رئیس دانشكده علوم و فنون انتظامی و مدیران گروه های علمی و فرماندهان برگزار و در پایان این مراسم از نفرات برتر این كارگاه با اهداء لوح و هدایا تقدیرشد.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *