کوله بران مرزی بیمه می شوند/ انتقال کالا از طریق کوله بران قانونی می شود

6:59 - 18 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۵۹۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نادری با اشاره به تهیه طرحی از سوی نمایندگان شهرهای مرزی و ارائه آن به مرکز پژوهش های مجلس گفت: کوله بران ساماندهی خواهند شد و تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
کوله بری
شهاب نادری در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به آسیب های تهدید کننده برای افرادی که در شهرهای مرزی به ناچار کالاهای سنگین و گرانقیمت را بر کول خود حمل می کنند تا از این طریق امرار معاش کنند و بعضاَ هم در روزهای اخیر به خاطر سرمای شدید جان باخته اند، گفت: درمناطق مرزی به خاطر نبود کارخانجات و مشکلات بیکاری افراد از این طریق اقدام به تامین معیشت خود و خانواده شان می کنند.
 
نماینده مردم پاوه جان باختن یکی از کوله بران دراثر سرما طی روزهای اخیر را حاصل بی تدبیری دولت خواند و تاکید کرد: دولت نتوانسته کارش را درست انجام دهد و اگر این افراد را ساماندهی کرده و بیمه کند هرگز شاهد چنین بی مدیریتی نخواهیم بود که دولت نتوانست برای حل مشکلات آنها در فصل سرما  کاری کند.
 
وی جان باختن یکی از هموطنان کوله بر را به خاطر تامین یک لقمه نان برای خانواده اش عنوان و خاطر نشان کرد: امروز نماینده های مرزی جمع شدند ودر خصوص کوله برها و مناطق مرزی کشورتا یک قانونی را اجرا کنند که تاکنون این طرح تهیه و به مرکز پژوهش ها ارائه شده است تا از نظر کارشناسان هم استفاده شود و یک برنامه جامعی برای این قشر از جامعه نوشته شود تا در آینده نمایندگان هم آن را بررسی کنند ونظرات خود را بگویند تا در نهایت به شکل قانون درآمده واجرایی شود.
 
نادری در خصوص کلیات این طرح گفت: کلیات این طرح در خصوص معابر، بیمه کوله بران و در خصوص ساماندهی مرزها و تعیین کردن مسیرهای مشخص برای این کار است.
 
نماینده مردم پاوه در خصوص جزئیات این طرح گفت: در این طرح کوله برها بیمه خواهند شد وانتقال کالا از طریق کوله بران قانونی خواهد شد.
وی افزود: انتقال کالا به روش های دیگر مانند حمل با خودرو و یا سایر وسایل حمل ونقل قاچاق محسوب شده و با آن برخورد می شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *