چلبات: ایران امپراطوری بزرگی در تکواندو جهان دارد

11:02 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۳۵۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئيس كميته داوران فدراسيون جهانی تكواندو گفت: باتوجه به مدال‌هایی كه تاكنون در میادین بین‌المللی كسب كرده است امپراطوری بزرگی را در رشته تكواندو در اختیار دارد.
به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تكواندو، نود و سومین سمینار داوری كیوروگی و صد و هفتمین دوره بازآموزی داوری كیوروگی با حضور 236 داور مرد و زن از 11 کشور ایران، اتریش،‌ استرالیا، مالزی، تركیه،‌آذربایجان، پاكستان، نیجریه، عمان، عراق و سوریه و زیر نظر «شكیر چلبات» رییس كمیته داوران و «الی چول كیم» رییس دپارتمان آموزش فدراسیون جهانی تکواندو به میزبانی فدراسیون كشورمان برگزار شد.

«شكیر چلبات» رئیس كمیته داوران که تدریس این دوره را برعهده داشت، در خصوص برگزاری این سمینار اظهار داشت: از فدراسیون تكواندو ایران تشكر می‌كنم كه شرایط برگزاری دوره‌‌های بین‌المللی را برای ارتقا سطح تكواندو در سراسر دنیا فراهم می‌نماید. با توجه به حضور فعال داوران ایرانی در رویداد‌های برون‌مرزی اعطای میزبانی به ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشحالم كه داوران به صورت مطلوب از شرایطی كه برای آنها فراهم شده است استفاده می‌نمایند.

وی افزود: در المپیک لندن و ریو رشته تكواندو در امر قضاوت به قدری موفق عمل كرد كه كوچكترین تبعیضی در امر قضاوت مبارزات تكواندو صورت نگرفته است. پس از المپیک ریو هم دكتر «چو» رئیس فدراسیون جهانی از 30 مربی كه بهترین‌های دنیا بودند دعوت كرد تا پیشنهادات خود را برای جذابیت هرچه بیشتر مبارزات اعلام كنند كه این قوانین در جلسه مجمع عمومی فدراسیون جهانی 2016 به تصویب رسید.

رئیس كمیته داوران با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های داوری افزود: همه در تلاش هستیم تا با به كارگیری قوانین شفاف، مبارزاتی با تكنیک‌های جذاب و قوانین عادلانه را به نمایش بگذاریم تا پیشرفت روزافزون تكواندو را شاهد باشیم.

«چلبات» در پاسخ به این سوال كه چرا تدریس این دوره برعهده خودش بوده است تصریح كرد: پس از اینكه قوانین جدید داوری به تصویب رسید این پنجمین دوره‌ای است كه در آن به تدریس می‌پردازم و هدف از اینكه من تدریس را برعهده دارم این است كه می‌خواهند داوران به صورت یک‌نواخت با قوانین آشنا شوند تا برای قضاوت در مسابقات قهرمانی جهان 2017 مشكلی نداشته باشیم.

وی در پایان با اشاره موفقیت‌های ایران در عرصه‌های بین‌المللی گفت: ایران توانسته تكواندوكاران قدرتمندی را پرورش بدهد و باتوجه به مدال‌هایی كه تاكنون در میادین بین‌المللی كسب كرده است امپراطوری بزرگی را در رشته تكواندو در اختیار دارد. ایران از زمانی كه تكواندو به رشته‌های المپیكی اضافه شده است جایگاه بالایی را كسب كرده و علاوه بر تمركز بر قسمت قهرمانی، توانسته داوران قدرتمندی را در سطح جهان به منصه ظهور بگذارد. شهرام اربابی و حافظ مهدوی از داوران قدرتمند ایران هستند كه با قضاوت عادلانه در المپیک 2012 لندن و 2016 ریو توانستند توانایی های خود را به نمایش بگذارند.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *