آتشفشان دماوند همواره تظاهرات فعال داشته است/ خروج بخارات از دهانه آتشفشان

13:58 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۰۴۵
مدیرگروه زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه زلزله شناسی ایران گفت: مواد خارج شده از دهانه آتشفشان دماوند مواد مذاب نیست بلکه برخی بخارات از دهانه آتشفشان خارج می شود.
مهدی زارع در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: آتشفشان دماوند در شمال ایران ودر فاصله حدود 60 کیلومتری پایتخت قرار گرفته است.

وی افزود: این آتشفشان دربخش مرکزی رشته کوه البرز به صورت مخروط آتشفشانی مرکب شواهدی از خروج بخار و گازهای آتشفشانی را نشان می دهد.

مدیرگروه زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه زلزله شناسی ایران با اشاره به همیشگی بودن تظاهرات آتشفشان دماوند تصریح کرد: بخاراتی که از آتشفشان دماوند خارج می شود، همیشگی بوده و طی سالهای گذشته بارها این مورد مشاهده شده است.

زارع ادامه داد: 8 سال پیش نیز گزارش هایی مبنی بر خروج برخی مواد مذاب از دهانه آتشفشان دماوند منتشر شد، اما آن زمان نیز مشخص شد که مواد خارج شده از نوع بخارات بوده اند.

وی با بیان اینکه بخارهای خارج شده گاه به صورت شدید از دهانه آتشفشان خارج می شوند، خاطر نشان کرد: خروج بخارات از دهانه آتشفشان گاه شدید و گاه خفیف است و این بار به نظر می رسد که این بخارات به صورت شدید از دهانه آتشفشان خارج شده اند.

مدیر گروه زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه زلزله شناسی ایران اخبار منتشر شده مبنی بر فعال شدن دوباره آتشفشان دماوند را تکذیب کرد و گفت: اطلاعاتی که در فیلم منتشر شده از سوی دو کوهنورد به مخاطبان ارائه می شود بیشتر داستان پردازی بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *