آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است/ مشکلات امروز یمن و سوریه ناشی از تفکر دولتمردان این کشور است

11:06 - 20 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۹۰۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای ناقض حقوق بشر در دنیا محسوب می‎شود.
محمدمهدی برومندی
محمدمهدی برومندی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره انتشار مطالبی پیرامون نقض حقوق بشر در ایران در گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا اظهارکرد: ما اگر بخواهیم گذشته تاریخی سیاست خارجی آمریکا را در قبال جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه قرار دهیم متوجه خواهیم شد که این سیاست‎ها همواره بر موضوع تقابل با ایران استوار بوده است.
 
وی افزود: در دوره فعلی یعنی ریاست‎جمهوری ترامپ و پیروزی جمهوری‎خواهان در انتخابات مواضع ضدایرانی در بین مقامات آمریکایی شدت گرفته است که گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا نیز برهمین اساس تهیه شده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: رویکرد خلاف واقع مقامات آمریکایی مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران ناشی از مباحث یکطرفه و غیرقانونی دولتمردان این کشور علیه ایران است که از نظر ماهیچ وجاهتی ندارد.
 
برومندی تصریح کرد: موارد مطرح شده درباره نقض حقوق بشر در ایران از سوی آمریکایی‎ها هیچ مبنای حقوقی و قانونی ندارد و از نظر ما قابل قبول نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درباره مباحث حقوق بشری صحبت و بحثی را مطرح کنیم باید صراحتا بگوییم که خود آمریکا بالاترین حمایت کننده سیاست نقض حقوق بشر در جهان است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: مشکلاتی که امروز درمنطقه خاورمیانه و در کشورهایی همچون یمن و سوریه وجود دارد نمونه‎های آشکار نقض حقوق بشر از سوی آمریکایی‎هاست که دولتمردان این کشور باید پاسخگوی آن باشند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *