کلاهبرداری شرکت آمریکایی _ ترکی از پروژه جاده‌سازی در "افغانستان"

21:40 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۷۹۳
وزارت فواید عامه افغانستان به چند دادگاه برای گرفتن خسارتش از یک شرکت کلاهبردار آمریکایی-ترکی مراجعه کرده و رای دادگاه‌ هم به نفع افغانستان صادر شده است.
کلاهبرداری شرکت آمریکایی _ ترکی از پروژه جاده‌سازی در به گزارش سرویس بین الملل  مقام‌های وزارت فواید عامه افغانستان می‌‌گویند که دولت این کشور تاکنون به چند دادگاه برای گرفتن پولش از یک شرکت کلاهبردار آمریکایی-ترکی مراجعه کرده و رای این دادگاه‌ها تاکنون به نفع افغانستان صادر شده است.
 
این مقام‌ها می‌افزایند که یک شرکت آمریکایی-ترکی «ECCI METAG JV» در زمان دولت حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین افغانستان، قرارداد ساخت خیابان « قیصار-لامان» در ولایت بادغیس را بدست آورد اما پس از گرفتن 20درصد هزینه ساخت این جاده، از افغانستان فرار کرد.
 
قرارداد خیابان قیصار- لامان در سال 2011 میلادی به ارزش نزدیک به 400 میلیون دلار توسط دولت افغانستان با این شرکت کلاهبردار آمریکایی-ترکی به امضا رسید.
 
این خیابان به طول 233 کیلومتر قرار بود کارش در سال 2012 میلادی آغاز شود، اما شرکت آمریکایی-ترکی «ECCI METAG JV» با گرفتن 21 درصد از هزینه ساخت این خیابان از افغانستان فرار کرد.
 
اسپوتنیک نوشت: این شرکت پس از امضای قرارداد بیش از 100 میلیون دلار باخود برده است این قرارداد توسط بانک توسعه آسیایی به شرکت آمریکایی-ترکی واگذار شده بود.
 
 مهدی روحانی سخنگوی وزارت فواید عامه افغانستان می‌گوید که دولت افغانستان با این شرکت دعوای حقوقی بین‌المللی راه‌اندازی کرده و تاکنون حکم چند دادگاه به نفع افغانستان صادر شده است.
 
 /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *