سازمان ملل درک درستی از "افغانستان" ندارد، ماموریت آمریکا نیز مبهم است

17:05 - 15 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۳۶۲
وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: سازمان ملل درک واقعی از شرایط جاری در افغانستان ندارد و ماموریت آمریکا نیز مبهم است بنابراین مسکو وضعیت این کشور را از نزدیک نظارت خواهد کرد.
سازمان ملل درک درستی از به گزارش سرویس بین الملل ماریازاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری اعلام کرد که وضعیت افغانستان خیلی پیچیده است و سازمان ملل هیچ درک واقعی از شرایط جاری در این کشور ندارد.
 
وی افزود: شرایط در افغانستان پیچیده شده است، حملات تروریستی افزایش یافته است به همین دلیل روسیه برای تغییر وضعیت افغانستان خواستار اقدامات جدی سیاسی می‌باشد.
 
زاخاروا اظهارداشت که روسیه تلاش می‌کند تا با برگزاری نشست‌هایی به وضعیت پیچیده در افغانستان رسیدگی کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان، پیروزی در مبارزه با تروریسم و نقش آمریکا در افغانستان هیچ ارزیابی روشنی در دست نداریم.
 
وی ادامه داد که روسیه همواره از ابهامات در مورد ماموریت آمریکا در افغانستان شکایت کرده است و هنوز هم وضعیت افغانستان مبهم است.
 
زخاروا تصریح کرد که مسکو بعد از این وضعیت افغانستان را از نزدیک نظارت خواهد کرد و بر اساس ارزیابی‌های خود از طریق دپلماتیک برای حل بحران در افغانستان تلاش خواهد کرد.
 
این در حالی است که مسکو همواره از سوی برخی از مقامات افغان و فرماندهان آمریکایی با اتهام حمایت و آموزش طالبان در شمال افغانستان مواجه هستند.
 
با این وجود روز گذشته نیز ماریا زاخاروا در واکنش به این اتهامات گفته بود که روسیه فقط در حد تماس با طالبان برای هدف تامین صلح در افغانستان ارتباط دارد و ادعای کمک تسلیحاتی مسکو به طالبان توهمی بیش نیست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *