کارشناس افغانستانی: پاکستان در پی به چالش کشیدن "دولت افغانستان" است

10:15 - 15 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۹۱۴
ضیاءالحق امرخیل گفت: افزایش ناامنی‌ها در افغانستان دلایل مختلفی دارد که در تمامی آنها بیگانگان و پاکستان دست دارند چراکه پس از سرد شدن روابط 2 کشور، پاکستان در صدد است تا حکومت افغانستان را به چالش بکشاند.
کارشناس افغانستانی: پاکستان در پی به چالش کشیدن به گزارش سرویس بین الملل  یک کارشناس افغانستانی اعلام کرد که حملات انتحاری کابل در پاکستان سازماندهی شده‌اند.
 
ضیاءالحق امرخیل گفت: در این اواخر مناسبات کابل و اسلام آباد به تیرگی گراییده و این مساله باعث شده که پاکستان با استفاده از ناامنی‌ها حکومت افغانستان را به چالش بکشاند.
 
وی افزود: افزایش ناامنی‌ها در کشور، عوامل مختلفی داشته و در تمامی آنها بیگانگان و پاکستان دست دارند چراکه پس از سرد شدن روابط 2 کشور، پاکستان در صدد است تا حکومت افغانستان را به چالش بکشاند.
 
امرخیل خاطر نشان کرد: حکومت پاکستان پس از حمله انتحاری در لاهور به حکومت افغانستان هشدار داد و اعلام کرد که انتقام این حمله را خواهد گرفت اما رهبران دولت به این هشدار توجه نکردند.
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: رهبران دولت همواره بر سر تقسیم قدرت با یکدیگر درگیرند و کمتر به مسایل امنیتی توجه دارند.
 
همچنین محمد حسین شریفی بلخابی، عضو مجلس نمایندگان نیز گفت که افزایش ناامنی‌ها عوامل بیرونی و درونی دارد.
 
وی افزود: افزایش ناامنی‌ها در کشور بخصوص در کابل، چند بخش دارد که عبارتند از عدم هماهنگی بین دستگاه‌های امنیتی در کابل، ضعف اطلاعاتی، وجود ستون پنجم در دورن نظام که تروریست‌ها را حمایت می‌کنند، عدم احساس مسئولیت و عدم مدیریت دقیق در بخش‌های امنیتی است.
 
بلخابی خاطر نشان کرد: حملات در افغانستان همواره در بیرون از کشور سازماندهی شده و این مساله برای مردم افغانستان به اثبات رسیده است.
 
این عضو مجلس نمایندگان افغانستان تصریح کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از حملات سازمان یافته در کشور، معطوف شدن توجه بیشتر رهبران حکومت به مسائل نظامی، نیروهای امنیتی و تامین عدالت در بخش‌های امنیتی می‌باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: در این اواخر بدلیل رویکرد دوگانه با نیروهای امنیتی در سطح رهبری، یک نوع خستگی، ناامیدی و بی باوری در بدنه نیروهای امنیتی به وجود آمده است.
 
این در حالی است که حکومت افغانستان در خصوص حمله انتحاری روزگذشته اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.
 
«جاوید فیصل»، معاون سخنگوی ریاست اجرایی امروز در نشست خبری اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که حملات روز گذشته کابل، در پاکستان سازماندهی شده است یا نه.
 
وی افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و بزودی مشخص خواهد شد که در طراحی این حملات چه کسانی دست داشته‌اند.
 
فیصل تصریح کرد: پاکستان همواره یکی از کشورهای حامی ترویسم بوده است.
 
وی افزود: گروه‌های تروریستی همواره بیرون از افغانستان تغذیه و مسلح شده می‌شوند، اما منتظر کامل شدن بررسی‌ها در این زمینه هستیم.
 
به گزارش جمهور، بر اثر حملات انتحاری در حوزه ششم امنیتی پلیس و  حوزه 19 امنیت ملی روز چهارشنبه در شهر کابل دستکم 22 نفر کشته و 119 نفر دیگر زخمی شدند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *