رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پيشرفت ٩٠درصدى سرمايه گذارى پژو/آسيايى‌ها در صدر سرمايه‌گذاران خارجى در ايران

9:02 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۶۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت با بيان اين كه خودرو سازان آلمانى براى سرمايه گذارى به ايران سفر كرده اند اما تا به حال قراردادى نهايى نشده است، گفت: سرمايه گذاران زيادى براى سرمايه گذارى در بخش خودرو به ايران سفر كرده اند اما تنها سرمايه گذارى پژو قطعى شده و تاكنون حدود ٩٠درصد پيشرفت داشته است.
 سرمايه‌گذاران خارجى افروز بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى ميزان، در ارتباط با حجم سرمايه گذارى خارجى در بخش صنعت از زمان شروع فعاليت دولت تدبير و اميد اظهار كرد: ١٥٩طرح در بخش صنعت،معدن و تجارت با رقم سرمايه گذارى ٨ميليارد دلار تومان به تصويب رسيده است.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت، با بيان اين كه سهم صنعت از سرمايه گذارى خارجى در دوره بعد از برجام رقمى بالغ بر ٥/٦ ميليارد تومان بوده، افزود: بعد از اجرايى شدن برجام ٦٤پروژه در بخش صنعت،معدن تجارت به تصويب رسيده كه رقمى بالغ بر ٥/٦ ميليارد تومان را شامل مى شود.

بهرامى افزود: از ٦٤پروژه به تصويب رسيده تاكنون ٢٢پروژه به بهره بردارى رسيده و٤٢ طرح هم در دست اجرا قرار دارد.

وى گفت: سرمايه‌گذاران در اين پروژه ها حدود ٣٦درصد سهم شركت هاى اروپايى بوده و ٦٣درصد آسيايى ها و يك درصد از ساير كشورها در ايران سرمايه گذارى كرده اند.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت، با اشاره به استان هايى كه توانسته اند در دوره پسابرجام جذب سرمايه كنند، خاطر نشان كرد: استان خراسان رضوى، البرز، آذربايجان غربى و تهران به ترتيب توانسته اند بيشترين سهم را در جذب سرمايه گذاران خارجى در اختيار گيرند.

وى اظهار كرد: اكثر سرمايه گذارى ها در بخش هاى پليمرى بوده اند در حالى در گذشته تنها در بخش هاى نفت و گاز شاهد سرمايه گذارى بوده ايم.

بهرامى در ارتباط با سرمايه گذارى در بخش خودرو گفت: سرمايه گذاران زيادى براى سرمايه گذارى در بخش خودرو به ايران سفر كرده اند اما تنها سرمايه گذارى پژو قطعى شده و تا كنون حدود ٩٠درصد پيشرفت داشته است.

وى افزود: خودرو سازان آلمانى براى سرمايه گذارى به ايران سفر كرده اند اما تا به حال قراردادى نهايى نشده است.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت، تصريح كرد: سرمايه گذارى خارجى در سال جارى نسبت به سال گذشته حدود ٧درصد رشد داشته و با توجه به روند توليد داخلى اميدواريم در سال آينده اين رقم افزايش يابد.

انتهاى پيام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *