از وضعیت تماس های سیاسی ایران با آمریکا تا سرنوشت جنازه فرزندان دیکتاتور سابق عراق/ ظریف: حرکت آمریکا علیه برادران غیور سپاه به نفع ایالات متحده نخواهد بود

7:09 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۳۱۹
دسته بندی: سیاست
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه گفت: هیچ رابطه ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد و آنچه هم که تاکنون انجام شده فقط درخصوص برجام بوده است.
ایرانبه گزارش گروه سیاسی ، اخبار حوزه سیاست خارجی این هفته با کسب اخباری از وزیر امور خارجه در خصوص فعالیتهای سپاه پاسداران منتشر شد.

مهمترین اخبار حوزه سیاست خارجی کشورمان که در این هفته منتشر شدند، به شرح ذیل است:

شورای حقوق بشر سازوکاری برای پیشبرد حقوق بشر باشد

«سید عباس عراقچی»، معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی برای شرکت در نشست مقامات عالیرتبه اجلاس شورای حقوق بشر به ژنو رفت، در سخنرانی خود در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل حقوق بشری را تشریح کرد. (بیشتر بخوانید)

واکنش مشاور ظریف به ادعاهای تازه معاون رئیس جمهور فراری یمن

حسین شیخ الاسلام در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، در واکنش به سخنان علی محسن صالح معاون رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که به تازگی مدعی ارسال سلاح از ایران به یمن برای ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه شده است، گفت: من این سخن را تکذیب می کنم زیرا این حرف فقط یک فرافکنی به خاطر عدم رسیدن آنها به اهدافشان در جنایاتی است که طی دوسال گذشته علیه ملت مظلوم یمن انجام داده اند. (بیشتر بخوانید)

اقدامات صهیونیست ها درسوریه، نمی تواند بر روند پیروزی های میدانی ارتش تاثیرمنفی بگذارد

سعدالله زارعی ، در گفت وگو با برنامه« بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو، با بیان اینکه صهیونیست ها این اقدامات را به منظور حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه انجام می دهند، ادامه داد: هشدار حزب الله به صهیونیست ها در این ارتباط هشداری جدی است که می تواند شرایط را کاملا به ضرر صهیونیست ها تغییر دهد و قطعا نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در برابر این اقدامات صهیونیست ها سکوت نخواهند کرد. (بیشتر بخوانید)

برگزاری انتخاباتی سالم با مکانیزم دقیق نظارتی از مهمترین ویژگی انتخابات در ایران است

جمعی از دانشجوین بنیاد صلح ساساکاوی ژاپن که به دعوت دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان در تهران به سر می برند، با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت وگو کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به جایگاه والای مجلس شورای اسلامی در ایران گفت: نهاد قانونگذاری در ایران با رأی مستقیم مردم شکل می گیرد و از جمله وظایف نمایندگان پارلمان در جمهوری اسلامی ایران قانونگذاری، نظارت، پیگیری و رسیدگی به مشکلات مردم می باشد. (بیشتر بخوانید)

معماری جدید اقتصادی منطقه‌ای برای همکاری و همگرایی در منطقه اکو/به حمایت خود از سازمان متعهدیم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان همکاری اقتصادی اکو در اسلام‌آباد پاکستان طی سخنانی ضمن اعلام حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از ریاست جدید سازمان اکو یعنی جمهوری اسلامی پاکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان از دبیرکل و دبیرخانه اکو در انجام وظایف خود در اجرا و نظارت بر برنامه‌های سازمان حمایت خواهد کرد. (بیشتر بخوانید)

جنازه فرزندان صدام در ایران نیست/ جزئیاتی از کشته شدن 2 فرزند صدام توسط جنگنده آمریکا

حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، در واکنش به نامه‌ای که اخیراَ نوه صدام به ترامپ نوشته و مدعی شده که جنازه پدر و عمویش در دست ایران است و آن را پس بگیرند، اظهار داشت: بعد ازسرنگونی رژیم صدام گزارش‌های رسیده مبنی بر اینکه دوتن از فرزندان صدام به نام‌های عدی و قصی که مسئولیت‌هایی در رژیم صدام داشتند در موصل اقدام به جمع آوری نیرو کردند تا بتوانند علیه دولت تازه تأسیس عراق و نیروهای آمریکایی وارد عمل بشوند. (بیشتر بخوانید)

امیر عبداللهیان: جهانیان مقاومت مردم افغانستان در مبارزه با اشغالگری را می ستایند

حق پال محمد آجان و هیات همراه ظهر امروز (یکشنبه، 8 اسفندماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این دیدار آقای امیرعبداللهیان، ضمن تشکر به خاطر توجه افغانستان به اهداف ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: ملت ایران و افغانستان دارای مشترکات فراوانی هستند و تقویت، همدلی و همکاری دو کشور به نفع منطقه و دو ملت می باشد. (بیشتر بخوانید)

سازمان ملل هیچ‌ اقدام مثبتی برای جلوگیری از جنایات گروه‌های تروریستی در سوریه انجام نداده است

حسین راغب الحسین نماینده مجلس و نایب رئیس کمیسیون آشتی ملی مجلس سوریه، با دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار، ضمن ابراز تأسف از گسترش حملات تروریستی علیه ساکنان بی‌دفاع،زنان و کودکان تحت محاصره در شهرهای فوعه و کفریا، بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروههای تروریستی در منطقه و کمک به سوریه تأکید کرد و گفت: «سازمان ملل هیچ‌گونه اقدام مثبتی برای جلوگیری از جنایات گروههای تروریستی در سوریه انجام نداده است (بیشتر بخوانید)

آیا ترامپ از سلاح هسته ای استفاده می کند؟

آمریکا خود را با بمب اتمی که در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به کار برد، به جهان تحمیل کرد.

ابرقدرتی ایالات متحده با کشتار فجیعی در ژاپن به اثبات رسید، در حالی که تا پیش از به کار بردن بمب اتم با شکست های زیادی در مقابل ژاپن روبرو بود.

از زمان به کار بدن بمب اتم از سوی آمریکا تاکنون سال های زیادی گذشته و در این سال ها آمریکا نه تنها به کاهش تولید سلاح هسته ای نپرداخته بلکه نسل جدید این سلاح کشتار جمعی را هم تولید کرده است. (بیشتر بخوانید)

الجبیر در بغداد به دنبال چیست؟

عراق به خاطر دخالت های مستقیم عربستان در امور این کشور، تاکنون روابط سردی با عربستان داشته است، حتی کار به اینجا کشید که ارتش آل سعود در مرزهای مشترک خود با عراق همسایه جنوبی خود دست به برگزاری رزمایش زد تا قدرت نظامی خود را به رخ عراق بکشد اما بغداد از این شاخ و شانه کشیدن ها هراسی به دل راه نداد و عربستان هم جرأت دست از پا خطا کردن نداشت.

یکی از مکان هایی که در عراق فتنه انگیزی می کرد، سفارت آل سعود در بغداد بود، درگیری های لفظی میان مقامات عراق و عربستان به خاطر وجود یک عنصر نامطلوب در سفارت عربستان کار را به جایی کشاند که فشارهای مقامات عراقی کار ساز شد تا سرانجام سفیر سعودی در بغداد عوض شود. (بیشتر بخوانید)

شمخانی: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان عامل رفع رکود و بیکاری است

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز با حضور درچهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از محصولات تولید شده از سوی بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور بازدید کرد.


وی دراین مراسم با اشاره به تاثیر گذاری بی بدیل توسعه علمی در روند شتاب اقتصادی کشور گفت؛ رشد و شکوفایی فعالیتهای علمی و فناوری در نسل جوان کشور به ویژه در میان بسیجیان مثال زدنی و قابل تحسین است. (بیشتر بخوانید)

یازدهمین نشست مشترک کنسولی ایران و ارمنستان از امروز در ایروان

علی چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان به همراه هیات همراه به منظور برگزاری یازدهمین نشست مشترک همکاری‌های کنسولی ایران و ارمنستان دیروز (یکشنبه) وارد ارمنستان شد.

یازدهمین نشست مشترک همکاری‌های کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان به منظور بررسی افزایش ظرفیت‌ها و همکاری‌های کنسولی بین دو کشور قرار است طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (9 و 10 اسفند 1395) در شهر ایروان برگزار شود. (بیشتر بخوانید)

ظریف به عوامل "فروشنده" تبریک گفت

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه 9 اسفند) به اولین مقام سیاسی تبدیل شد که اسکار فیلم "فروشنده" را به عوامل آن تبریک گفت. (بیشتر بخوانید)

لندن، واشنگتن و تل‌آویو طراحان برنامه‌های الجبیر هستند/وزیر خارجه سعودی‌ منافع مردم عربستان را دنبال نمی‌کند

جعفر قنادباشی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به سفر ناگهانی وزیر امور خارجه عربستان سعودی به عراق، اظهار کرد: تردیدی نیست که عادل الجبیر امروز با توجه به ناکامی های مختلفی که داشته، درصدد است به مشکلات پیش آمده برای عربستان پایان دهد اما با این وجود به نظر نمی رسد در این سفر او مساله نزدیکی روابط با ایران را به طور غیر مستقیم دنبال کرده باشد. (بیشتر بخوانید)

هدف از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه تامین امنیت گروه های تروریستی است/ عربستان در صدد تشکیل یک جبهه عربی-عبری-ترکی علیه محور مقاومت است

حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه را نیازمند مصوبه سازمان ملل برشمرد و گفت: بدون ورود سازمان ملل هر گونه عملیات در خصوص پرواز ممنوع در یک کشور مستقل عضو سازمان ملل می تواند نقض قوانین بین المللی تلقی بشود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: به همین دلیل دو رویکرد در برخی از بازیگران قدرتمند بحران سوریه مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه وجود دارد. (بیشتر بخوانید)

سفر هیاتی از ایران به آمریکای لاتین/ سفیرجدید مکزیک بزودی راهی تهران می‌شود محمد کشاورززاده

محمد کشاورززاده در پاسخ به سووالی در مورد سفر وزیر خارجه مکزیک به تهران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این سفر در سال 2017 انجام شود ولی در حال حاضر کشور مکزیک درگیر یک سری مسائل است از جمله مباحثی که از سوی رییس‌جمهور آمریکا در مورد این کشور مطرح شده است.

پیش از این مقامات مکزیکی اعلام کرده بودند سفر وزیر خارجه این کشور به ایران برای شش ماهه اول سال 2017 میلادی برنامه ریزی شده است و این دیپلمات عالی رتبه مکزیکی به همراه یک وزیر دیگر و در رأس یک هیأت تجاری به ایران سفر کند. (بیشتر بخوانید)

امیدواری سفیر ایران به گسترش مناسبات تهران و آنکارا در همه زمینه‌ها

محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در مراسم بزرگداشت نجم‌الدین اربکان شرکت کرد.

طاهریان‌فرد در این مراسم طی سخنانی ضمن تجلیل از شخصیت برجسته، دین محور و سازنده مرحوم اربکان و تلاش ایشان برای توسعه ترکیه و همکاری این کشور با همسایگان گفت:مرحوم اربکان مردی بزرگ، دانشمند، سیاستمدار و دولتمردی دلسوز و عاشق ملت، کشور و اسلام بود. (بیشتر بخوانید)

بازدید صالحی از نیروگاه اتمی بوشهر

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

در این بازدید مراحل مختلف تعویض سوخت و تعمیرات نیمه اساسی نیروگاه و همچنین فعالیت‌های مربوط به اهداف واحدهای 2 و 3 این نیروگاه، مورد توجه قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه مدیران شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر گزارشی از عملکرد این نیروگاه در سال 95 ارائه کردند. (بیشتر بخوانید)

مسأله فلسطین را باید به عنوان مهمترین مسأله جهان‌اسلام زنده نگاه داشت

زینب برجاوی، همسر شهید قنطار ظهر روز شنبه (7/12/95) با حسین امیرعبداللهیان دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان، در ابتدای این دیدار با اشاره به دریافت لوح افتخار شهید سمیر قنطار از رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اجلاس بین‌المللی حمایت انتفاضه مردم فلسطین و تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سمیر قنطار، گفت: «شهید قنطار با سپری کردن حدود سه دهه اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، اسوه‌ی صبر، مقاومت و ایثار به شمار می‌رود.» وی افزود: «شهدای محور مقاومت با شجاعت و بصیرت، از اسلام دفاع کردند (بیشتر بخوانید)

شهادت یکی از پایه های اقتدار ملی ایران است

محمد جواد ظریف در مراسم تجلیل از خانواده های شهدای وزارت امورخارجه که صبح امروز در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: شهادت نه تنها یکی از استوارترین آموزه های اسلام است بلکه یکی از پایه های اقتدار ملی ماست.

وزیر امورخارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی 38 سال است که در برابر همه فشارها، تحریمها ، دشمنی ها و جنگ ها ایستادگی کرده اظهار داشت: ما در مقابل همه اینها سربلند تر از گذشته از این صحنه ها بیرون آمده ایم. (بیشتر بخوانید)

حرکت آمریکا علیه برادران غیور سپاه به نفع ایالات متحده نخواهد بود

محمد جواد ظریف در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده های شهدای وزارت امورخارجه در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش آژانس بین الملل انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران فراتر از تعهداتش عمل کرده است، در پاسخ به این سوال که "برنامه وزارت خارجه برای اینکه طرف مقابل را مجبور به پایبندی به تعهداتش کند، چیست" گفت: ما از روز اول اجرایی شدن توافق مثل زمان مذاکره که ناگزیر بودیم با اتکا به حمایت مردم، حقوق مردم را در توافق به دست آوریم، روز اجرای توافق هم به خاطر بدعهدی آمریکا و تصورات باطل آنها که فکر می کردند تحریم ها برایشان یک سرمایه است، ناگزیز بودیم قدم به قدم امتیازهایی را که در توافق حاصل شده در عمل هم بگیریم. (بیشتر بخوانید)

با تمام شدن بحث برجام، تماس های سیاسی هم با آمریکا تمام شده است

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود ارتباط های دیپلماتیک بین وزارت خارجه ایران و تیم سیاست خارجی دولت جدید آمریکا گفت: هیچ رابطه ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد و آنچه هم که تاکنون انجام شده فقط درخصوص برجام بوده است. (بیشتر بخوانید)

مردم جواب اظهارات مقامات ترکیه را در سوریه و عراق می دهند

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان در واکنش به اظهارات زشت اخیر مقامات ترکیه ای نسبت به جمهوری اسلامی گفت: آنها وارد یک کنسرسیومی شدند که آن کنسرسیوم تباهی و خیانت است که اعضای آن شامل ترکیه ، رژیم حاکم بر حجاز و رژیم صهیونیستی می شود.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما فکر می کردیم حاکمان ترکیه بعد از کودتا عاقل شوند ولی آن طور که پیدا است هنوز عقلشان سر جا نیامده است و با این کار لطمات زیادی به مردم ترکیه وارد خواهند کرد. (بیشتر بخوانید)

هدف آمریکا از انتقال سفارتخانه اش از تل‌آویو به بیت المقدس/ این اقدام با مخالفت کشورهای اروپایی روبرو خواهد شد

حسن هانی زاده در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، در خصوص تصمیم آمریکا به منظور انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت المقدس گفت: اگر این تصمیم عملی شود نقض قوانین بین المللی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به قطعنامه 242 سازمان ملل که قدس را پایتخت دولت فلسطین قلمداد کرده و تاکید کرده که قابل تغییر نیست اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد برخلاف این قطعنامه سفارتخانه خودش را به قدس انتقال دهد نقض آشکار قوانین بین المللی است و جامعه جهانی قطعا از خود واکنش نشان خواهد داد و آمریکا در انزوا قرار خواهد گرفت. (بیشتر بخوانید)

همکاری ایران و آذربایجان با اراده سیاسی رهبران دو کشور پیوند خورده است

شاهین مصطفی یف پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روابط دیرین و دوستانه ای دارند که این همکاری با اراده سیاسی رهبران دو کشور پیوند خورده است.

وی اظهار داشت: عرصه های مختلف شامل نفت و گاز، سیاست، حمل و نقل و تجارت زمینه های همکاری مستحکم دو کشور است که این روابط نیز همه ساله ارتقا می یابد.


وی اضافه کرد: با وجود افزایش 70 درصدی مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان، ظرفیت دو کشور بسیار بیشتر است که امیدواریم سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران و حضور هیات تجاری 60 نفره در ارومیه این ظرفیت ها را بارورتر کند. (بیشتر بخوانید)

سیاست های نادرست در منطقه منجر به بحران گرد و غبار و کم آبی شده است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: سیاست های نادرست در منطقه منجر به بحران گرد و غبار و کم آبی شده است. (بیشتر بخوانید)




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *