رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مزار شاهزاده قاسم در خراسان رضوی مرمت اضطراری شد

9:17 - 11 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۱۱۵
مدیر‌ میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری شهرستان تایباد گفت:بر اثر بارندگی‌های اخیر، آثار تاریخی ”مزار زین‌الدین ابوبکر تایبادی“، ”مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه“، ”قلعه تاریخی کرات“ و ”زیارتگاه و آب‌انبار آبقه“ دچار آسیب شدند.
مرمت اضطراری شاهزاده قاسمبه گزارش گروه جامعه ،عبدالرحیم تاج‌محمدی اظهار کرد:در این بین، ”مزار شاهزاده قاسم" از یادگاری‌های معماری دوره صفویه و از آثار تاریخی شاخص شهرستان نسبت به دیگر آثار دچار آسیب‌های جدی‌تر و ریزش در قسمت‌هایی از سقف بنا شده بود.

وی افزود: پس از رایزنی و هماهنگی با شهرداری، شورای اسلامی شهر مشهدریزه، اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت‌امنای این مزار، قسمت‌های آسیب‌دیده سقف بنای مزبور به‌صورت مشارکتی و موقت مرمت شد و درصورتِ تخصیص اعتبار و مشارکت، به بام‌سازی و مرمت بدنه این بنا و دیگر ابنیه آسیب‌دیده نیز اقدام خواهد شد.


تاج‌محمدی تصریح کرد:این مرمت‌ها به‌صورت موضعی و مقطعی بوده و نیز با توجه به عمق خسارت‌ها و اینکه در فصل بهار عمده بارش‌ها به‌صورت باران و از شدت بیشتری برخوردار است و با عنایت به میزان آسیب‌پذیری اکثر بناهای تاریخی منطقه، باید در مورد این مسائل چاره‌اندیشی و اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *