50 درصد اقتصاد ایران باید دانش بنیان شود/ تبدیل علم به ثروت در شهرک های فناوری

11:02 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۳۲۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دانشگاه آزاد گفت: شهرک های فناوری در کشور علم را تبدیل به ثروت می کنندو به زودی به 31 شهرک فناوری در کشور می رسیم.
دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  روز دوشنبه در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که با مشارکت سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری کشور برگزار شده است، اظهار داشت: درسند علم و فناوری که ابلاغ شده است باید در سال 1404 نزدیک به 50 درصد از اقتصاد ایران از قبیل اقتصاد دانش بنیان تامین شود.

وی افزود: مخاطبان اول این سند دانشگاه ها هستند به همین دلیل یکی از اولویت های دانشگاه آزاد حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروز نمونه‌های زیادی از این اقتصاد در جشنواره مشاهده می شود.

میرزاده افزود: در حال حاضر 109 مرکز رشد داریم که محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان است. همچنین 1120 واحد فناور تشکیل شده که 70 درصد از این فعالیت ها در سه سال و نیم گذشته ایجاد شده است.همچنین 18 شهرک فناوری آزادی فعالیت دارند که این تعداد به 31 شهرک خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: از مهمترین فعالیت‌های این شهرک‌ها این است که علم را  تبدیل به محصول و ثروت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برنامه ریزی داریم تا در دانشگاه آزاد از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم، اظهار داشت: امکان دسترسی 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه فراهم شده و اقدام به ارائه تسهیلات ارزان قیمت و فناوری های مناسب کرده ایم.
میرزاده افزود: فعالیت‌های دانش بنیان کمک می کند تا بتوانیم وابستگی به شهریه را کاهش دهیم.
وی بیان داشت: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در مجموع فعالیت‌های علمی و فناوری اقدامات خوبی را انجام داده است که در این راستا امروز یک قرارداد علمی و فناوری میان دانشگاه آزاد و سازمان بسیج علمی امضا شد که برای حمایت ازشرکت‌های دانش بنیان بسیار مفید است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *