درآمد سازمان هدفمندی براساس قانون در سال ۹۵ در حدود ۳۶ هزار میلیارد بوده است

21:34 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۷۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص درآمد سازمان هدفمندی از بخش یارانه ها گفت: کل درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه ها براساس قانون در سال ۱۳۹۵ فقط ۳۶ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.
به گزارش گروه سیاسی ؛ محمدباقر نوبخت در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، ۷  اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور درخصوص درآمد سازمان هدفمندی یارانه‌ها از محل اجرای این قانون اظهار داشت: ادعای ما این است که حداکثر درآمد در این حوزه ۳۵ یا ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این بود که یک مرجع قانونی برای بررسی این موضوع انتخاب شود، بیان کرد: این مرجع گزارش کتبی خود را مبنی بر اینکه کل درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه ها براساس قانون در سال ۱۳۹۵ فقط ۳۶ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و این محاسبات خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها طبق مواد ۱ و ۳ باید تعدادی از اقلام مانند بنزین، نفت خام، گاز، آب و برق اصلاح قیمت شوند. گفته شد که درآمد حاصل از منابع هر یک از این شرکت‌ها طبق ماده ۷ و هشت این قانون در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار گیرد.

نوبخت تصریح کرد: مقرر شد که ۵۰ درصد از آن را بین مردم تقسیم کنند و ۳۰ درصد را نیز سازمان هدفمندی یارانه ها به امر کمک به یارانه تولید اختصاص دهد و ۲۰ درصد را نیز درآمد دولت برای اجرای طرح های عمرانی و هزینه‌های  جاری اختصاص دهد.

وی افزود: در اساسنامه شرکت هدفمندی یارانه ها که ما آن را به نام سازمان می شناسیم، ولی قانون آن را شرکت می شناسد، منابع این سازمان در ماده ۲ تعریف شده است.

نوبخت گفت: بنابر قوانین سازمان هدفمندی یارانه ها یک واسطه است که از شرکت پخش و پالایش شرکت گاز، شرکت آبفا و از شرکت برق این اقلام را دریافت می کند و سهم آن نیز مشخص شده است و بین مردم تقسیم می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *