رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رعایت شئونات قضایی باید مورد ارزیابی ویژه دستگاه قضایی قرار گیرد

0:00 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۳۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری گفت:حسن خلق و رعایت شئونات قضایی باید مورد ارزیابی ویژه دستگاه قضایی قرار گیرد، هرچند نگاه و رضایت مردم نسبت به تک تک کارکنان را می توان از طریق فرم‌های نظرسنجی به دست آورد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان لرستان، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان در جلسه هم اندیشی روسای دادگستری لرستان و دادگاه‌های بخش که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد اظهار کرد: نقش روسای مجموع‌ های قضایی و دقت ونظارت مستقیم بر امور قضایی قطعا تأثیر مستقیمی بر بهبود روند پرونده‌های قضایی دارد.

وی گفت:  روسای دادگستری‌ها بایستی نسبت به تربیت قضات جدیدالورود ونظارت قضایی بر آنها حساسیت بیشتری داشته باشند، کار قضایی علاوه بر تعهدات و تحصیلات نیازمند تجربیات هم است.

رئیس شورای قضایی استان لرستان تصریح کرد: حسن خلق و رعایت شئونات قضایی باید مورد ارزیابی ویژه دستگاه قضایی قرار گیرد، هرچند نگاه و رضایت مردم نسبت به تک تک کارکنان را می توان از طریق فرم‌های نظرسنجی به دست آورد.

بدری ادامه داد: لیکن برگزاری کلاس‌های اخلاق حرفه ای و توزیع بسته‌های آموزشی بین کارکنان و قضات با محوریت تکریم ارباب رجوع در جلب رضایتمندی و ارتقاء اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی مفید و موثر است.

وی تاکید کرد: اوقات دادرسی باید مدیریت شود، لیکن صرف وقت لازم و دقت در صدور آرای محاکم قضایی باید در زمان‌هایی باشد که قضات فارغ از هرگونه خستگی، استرس و یا مشغله فکری هستند.

بدری بیان کرد: مراجعین چه شاکی و چه متهم انتظار دارند رسیدگی به پرونده در بهترین شرایط و با دقت عمل کافی صورت پذیرد، حجم بالای پرونده‌ها، عجله، روزمرگی و .... از جمله آسیب‌های امر قضاوت است که باید در امر قضاوت از آنها جدا پرهیز کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *