رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادعیه مستحب روز و شب جمعه برای ظهور امام زمان(عج)+لینک دانلود

13:23 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۲۶۳
جمعه روز حضرت صاحب الزّمان (عج) و همان روزى است كه ايشان در آن روز ظهور خواهد فرمود، از این رو منتظران واقعی برای ظهور ایشان در روز های جمعه با دیدگانی گریان دعای ندبه و کمیل را می خوانند.

ادعیه مستحب روز و شب جمعه برای ظهورامام زمان(عج)+لینک دانلود متن
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، جمعه روز حضرت صاحب الزّمان (عج) و به نام آن حضرت والا مقام  است و همان روزى است كه ايشان در آن روز ظهور خواهد فرمود.

یکی از تکالیف و آداب شیعیان در عصر غیبت، ناله کردن و گریه نمودن و تاسف خوردن به غیبت «امامشان» است. 

کسی که شیفته واقعی امام زمان (علیه السلام) است  از عمق جان دعا می کند و با تمام وجود گمشده اش را می طلبد، تنها زبانش سخن نمی‌گوید، بلکه قلبش در هجران یار می سوزد، دلش در فراق محبوب مضطرب است و دیدگانش در انتظار دیدار اشکبار است.



از این رو  منتظران واقعی امام زمان (عج) برای ظهور ایشان در روز های جمعه دعای ندبه و کمیل را با چشمان گریان و ناله کنان می خوانند.


اگر شما هم در صفوف منتظران آن حضرت هستید در این گزارش می توانید متن دعای ندبه و کمیل را دانلود کنید:


دعای ندبه

این دعا مشتمل بر عقائد شیعه و تأسف بر غیبت مهدی است که از امام ششم شیعیان نقل گردیده و به خواندن آن در چهار عید:جمعه، عید فطر، عید قربان و عید غدیر   و روز های جمعه توصیه شده‌است.

دانلود فایل pdf دعای ندبه با ترجمه فارسی 

دعای کمیل

دعای کمیل از دعاهای بسیار معروف است، علاّمه مجلسی رحمة اللّه فرموده: این دعا از بهترین دعاهاست و دعای خضر پیمبر است. امیرالمؤمنین علیه السّلام آن را به کمیل که از خواصّ اصحاب آن حضرت بود آموخت و نیز فرموده است: در شب‌های نیمه شعبان و در هر شب جمعه خوانده می شود، و برای کفایت از گزند دشمنان و گشوده شدن درهای روزی و آمرزش گناهان سودمند است. 







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *