پیشروی گسترده ارتش سوریه در دیرالزور و حلب/حلقه محاصره تروریست‎ها تنگ تر شد

4:35 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۸۸۸
ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های تکفیری در استان دیرالزور و نیز اطراف حلب پیشروی‌های گسترده‌ای انجام داده و موفق به وارد کردن تلفات و خسارت زیادی به تروریست‌ ها شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌ها، در استان دیرالزور و نیز مناطق اطراف حلب پیشروی‌های گسترده‌ای انجام داده و موفق به وارد کردن تلفات و خسارت زیادی به تروریست‌ها شده است.

نیروهای ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را در منطقه «سوق‌الجیش» علیه تروریست‌های «تحریرالشام» انجام داده و موفق به بیرون راندن تروریست‌ها از این منطقه شدند.


ارتش سوریه


بنا به گزارش رسانه‌های محلی، نیروهای ارتش سوریه موفق به بیرون راندن تروریست‌ها از این منطقه و نیز انهدام مواضع گروه تروریستی تحریرالشام در نزدیکی مجموعه مسکونی 1070 شدند و کنترل منطقه سوق‌الجیش را به طور کامل در دست گرفته‌اند.

در همین حال گردان‌های ارتش سوریه در استان دیرالزور نیز در آستانه آزادسازی فرودگاه از اشغال تروریست‌های داعش هستند.

ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه همچنین عملیاتی را علیه گروه تروریستی داعش در نزدیکی فرودگاه دیرالزور انجام داده و موفق شدند مناطق اطراف این فرودگاه را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

جنگنده‌های روسیه نیز در این عملیات از ارتش سوریه پشتیبانی کرده و بیش از 10 سورتی پرواز در مناطق اطراف فرودگاه دیرالزور انجام دادند.

در همین حال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که جنگ داخلی در سوریه متوقف شده است.


حلب

وی افزود: ما در جلوگیری از جنگ داخلی در سوریه بدون تجزیه این کشور موفق شدیم.

شویگو اظهار داشت: جنگنده‌های روسیه از آغاز عملیات خود در سوریه 3 هزار تروریست را به هلاکت رسانده‌اند که 26 تن از آنان از سرکردگان گروه‌های تروریستی بوده‌اند.

بنا به اعلام شویگو جنگنده‌های روسیه عملیات خود در سوریه را از 30 سپتامبر سال 2015 آغاز کرده و از آغاز سال 2017 تاکنون 1760 سورتی پرواز انجام داده‌اند.


شویگو

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: جنگنده‌های روسیه 5682 عملیات علیه تروریست‌ها در سوریه انجام داده‌اند که در پی این عملیات‌ها 40 پایگاه آموزشی، 475 مقر فرماندهی و 45 انبار مهمات متعلق به تروریست‌ها منهدم شده و 3119 تروریست نیز به هلاکت رسیده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ماه دسامبر اعلام کرد که دولت سوریه و معارضان به توافق آتش‌بس دست یافته و آماده مذاکرات صلح هستند.









ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *