رزمایش بر اساس یک عملیات واقعی طرح ریزی شده بود

15:51 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۸۷۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سناریوی یازدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) براساس یک عملیات واقعی طرح ریزی شده بود.
سردار عراقی
به گزارش گروه سیاسی ، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: رزمایش پیامبر اعظم(ص)_11 نیروی زمینی سپاه که با حضور یگان‌های مختلف این نیرو اعم از قرارگاه ثامن الائمه(ع)، لشکر مردم پایه 5 نصر و واحدهای تخصصی توپخانه، زرهی، پهپاد، پدافند و هوانیروز از دوم اسفندماه با شلیک راکت‌های پیشرفته و مدرن در کویر مرکزی ایران آغاز شده بود از صبح امروز در مرحله نهایی دنبال شد و با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده به پایان رسید.

وی با بیان اینکه سناریوی این رزمایش براساس یک عملیات واقعی طرح ریزی شده بود، افزود: انجام عملیات دفاع سخت، اجرای آتش سنگین توپخانه، اجرای کمین و  اقدام بر علیه خودروهای انتحاری، انجام عملیات تعقیب هلی برن و پشتیبانی هوایی توسط بالگرد از جمله اقدامات صورت گرفته در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص)_11 بود که با موفقیت به انجام رسید.

به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سردار عراقی همچنین از آزمایش سلاح‌های جدید در این رزمایش خبر داد و تصریح کرد: در پایان مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص)_11 «مین جهنده ضد بالگرد صاعقه» و «مین ضد نفر سجیل» با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های مین جهنده ضد بالگرد صاعقه گفت: این سلاح قابلیت پرتاب تا ارتفاع 500 متر و انهدام انواع بالگرد و پرنده‌های دشمن را دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *