یادواره شهدای تفحص در معراج شهدای اهواز برگزار می‌شود

3:50 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۵۸۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان خوزستانی یادواره شهدای تفحص در معراج شهدای اهواز برگزار می‌شود.
معراج شهدا
به گزارش گروه سیاسی ، یادواره شهدای تفحص با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان اسلام و جمعی از روحانیون و طلاب علوم دینی در کلانشهر اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه معنوی روز پنج‌شنبه 5 اسفند ماه امسال مقارن با 25 جمادی‌الاول سال 1438 هجری قمری از ساعت 20:30 آغاز می‌شود و مردم شهرهای مختلف خوزستان یاد و خاطره شهدای تفحص و دلیرمردان وطن را گرامی می‌دارند.

این برنامه در معراج شهدای اهواز در پادگان شهید علی محمودوند واقع در سه راه خرمشهر، اتوبان سردار شهید اسکندری، کیلومتر 2 جاده اهواز اندیمشک بین سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان و شهرک شهید میثمی و جنب منازل سازمانی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

در یادواره شهدای تفحص حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شحیطاط، از روحانیون به نام استان خوزستان به سخنرانی می‌پردازد و راه و رسم شهیدان را بیان می‌کند.

همچنین در یادواره شهدای تفحص سردار حاج حسین یکتا، از رزمندگان و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس روایت‌گری می‌کند و به بیان خاطرات خود در زمان حضور در جبهه‌های حق علیه باطل می‌پردازد.

کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در راه تفحص پیکر مطهرو پاک شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهیدان زیادی تقدیم کرده است که یکی از آنها شهید فرزاد زنگنه از شهر شهیدپرور باغملک است.

شهید فرزاد زنگنه در سال 1358 در شهرستان باغملک دیده به جهان گشود.

این شهید دارای مدرک کارشناسی حسابداری بود و نزدیک به 15 سال در عملیات‌های گوناگون تفحص به‌عنوان یکی از نیروهای متخصص نقش آفرینی فراوانی داشت.

سرانجام این عضو باسابقه گروه جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جریان عملیات برون‌مرزی در کردستان عراق در محدوده جبل مروارید بر اثر انفجار بمب کنترل از راه دور تروریست‌های داعش در روز دوشنبه 21 دی ماه 1394 به شهادت رسید و پیکر مطهرش از طریق مرز پرویزخان قصرشیرین وارد کشور شد.

پیکر این شهید پس از ورود به ایران به اهواز منتقل شد و در صبح روز پنج‌شنبه 24 دی ماه سال 1394 در شهرستان باغملک با شکوه خاصی تشییع شد.

از این شهید عزیز یک دختر دو و نیم ساله به یادگار مانده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *