"روسیه" تحریم کره شمالی را افزایش می دهد

22:35 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۵۷۷
روسیه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل که تاکنون چندین بسته تحریم علیه کره شمالی وضع کرده است در رابطه با برنامه موشکی و هسته ای این کشور اجرای محدودیت های جدیدی را پیگیری می کند.
به گزارش سرویس بین الملل  وزارت خارجه روسیه طرحی را برای تحریم کره شمالی آماده کرده است که با صدور حکم مربوطه رئیس جمهوری روسیه اعتبار اجرایی می یابد.
 
روزنامه کامرسانت روز سه شنبه نوشت: بر اساس این طرح، روسیه تمامی همکاری های علمی و فناوری جز عرصه های پزشکی را با کره شمالی متوقف می کند.
 
در طرح جدید تحریم کره شمالی پیش بینی شده است، روسیه همکاری در عرصه های علوم هسته ای، ماشین سازی و صنایع هوایی را فقط در صورت تائید شورای امنیت سازمان ملل و اینکه به برنامه هسته ای کره شمالی کمک نکند، انجام خواهد داد.
 
روزنامه روسی نوشت: در طرح تحریم کره شمالی آمده که روسیه طرح های مشترک برای همکاری با این کشور را خود تعیین می کند و شورای امنیت را نیز از پیش آگاه می کند.
 
روسیه بر اساس این طرح از صادرات مس، نقره، نیکل و سرب به کره شمالی خودداری می کند و فروش بالگرد و کشتی روسی نیز به این کشور منع می شود.
 
روسیه تحریم های جدید در مورد کره شمالی را بر اساس قطعنامه اخیر شورای امنیت در رابطه با آزمایش موشکی این کشور وضع می کند.
 
کره شمالی 10 روز پیش یک موشک بالستیک آزمایش و اعلام کرد که موفقیت آمیز بوده است و می تواند موشک قادر به حمل کلاهک هسته ای به سوی آمریکا پرتاب کند.
 
روسیه در چند سال اخیر بارها از کره شمالی احترام گذاشتن به معیارهای بین المللی و خودداری از انجام آزمایش های هسته ای و موشکی را خواستار شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *