دولت مصر و «حماس» توافق امنیتی امضا می‎کنند

8:23 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۴۴۲
دولت مصر و جنبش مقاومت اسلامی توافق کرده‌اند که حماس در ازای آزادسازی مرزهای مصر و افزایش روابط تجاری در شکست گروه های مسلح به ارتش این کشور کمک کند.
مصربه گزارش گروه بین‌الملل ، دولت مصر پس از چند سال روابط تیره با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اخیرا به این جنبش پیشنهاد داده که در ازای اعطای امتیازات اقتصادی و حرکت آزادانه فلسطینیان در نوار مرزی به این کشور در حفظ امینت مرزها و مبارزه با تروریست های داعش در شبه‌ جزیره سینا کمک شود.

گروه داعش در شبه‌جزیره سینا طی عملیات مداوم صدها نیروی نظامی مصر را به قتل رسانده و اکنون دولت این کشور برای سرکوب تروریست های داعش یک قرارداد امنیتی با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امضا کرده‌ است.

پس از برکناری محمد مرسی از قدرت روابط حماس و دولت مصر تیره شد؛ به همین دلیل مصر مرزهای خود را در نوار غزه مسدود و تنها در مواردی ضروری بازگشایی کرد.

بنابر گزارش ها در هفته‌های اخیر دولت مصر محدودیت های مرزی را کنار گذاشته واجازه می‌دهد که کاروان های مواد غذایی و دیگر منابع به نوار غزه وارد شوند؛ این اقدام دولت مصر باعث می‌شود که ساکنان نوار غره که هم‌اکنون در محاصره کامل رژیم صهیونیستی هستند به کالاهای موردنیاز خود دسترسی داشته باشند.

یک مقام ارشد امنیتی مصر در گفتگو با «رویترز» در این باره تصریح کرد که ما در پی همکاری با حماس در زمینه کنترل مرزها، تحویل عاملان حملات مسلحانه، و تحریم اخوان المسلمین هستیم، وحماس نیز خواستار عبور آزادانه از نوار مرزی و افزایش روابط تجاری است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *