هزینه‌های وقوع حادثه، 7 برابر هزینه‌های پیشگیری است/ به دلیل سوختگی‌های شدید قربانیان حادثه پلاسکو، امکان شناسایی تنها یک فرد از روی اثر انگشت میسر شد

12:15 - 28 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۵۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
علی بخشی گفت: هزینه‌هایی که حوادث مختلف بر دوش دولت می‌گذارد، هفت برابر هزینه های پیشگیری در این حوزه است و اگر مسئولان با نگاه به آینده به پیشگیری توجه کنند بسیاری از مشکلات کنونی کشور در بحران‌ها کاسته می‌شود.
هزینه‌های وقوع حادثه، 7 برابر هزینه‌های پیشگیری است/ در حادثه پلاسکو به دلیل سوختگی‌های شدید قربانیان امکان شناسایی تنها یک فرد از روی اثر انگشت میسر شد به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، مهرداد علی بخشی در سی و سومین همایش فصلی مدیران کل سازمان های پزشکی قانونی کشور در قشم گفت: پیشگیری و آمادگی، دو گام اولیه برای کاهش خسارات جانی و مالی در بحران های مختلف است که با برنامه ریزی و صرف وقت و آموزش می توان به بسیاری از اهداف در این زمینه دست یافت.

جانشین مدیریت بحران ریيس سازمان پزشكی قانونی و مدیر ستاد بحران کشور گفت: هزینه هایی که حوادث مختلف بر دوش دولت می گذارد، هفت برابر هزینه های پیشگیری در این حوزه است و اگر مسئولان با نگاه به آینده به پیشگیری توجه کنند، بسیاری از مشکلات کنونی کشور در بحران ها کاسته می شود.

وی مقابله و بازتوانی را از دیگر مؤلفه های مورد نیاز در مدیریت بحران دانست و افزود: موقع بروز سوانح طبیعی و غیرطبیعی، نقش پزشکی قانونی بسیار حائز اهمیت است و تشخیص هویت و دریافت سوابق ژنتیک و اثر انگشت، مي تواند نقش تعیین کنندهای در تسریع شناخت قربانیان حوادث ایفا کند.

جانشین مدیریت بحران رييس سازمان همچنین با اشاره به وقوع حادثه پلاسکو، افزود: به دلیل سوختگی‌های شدید قربانیان، امکان شناسایی تنها یک فرد از روی اثر انگشت میسر شد و بیشتر افراد از طرق دیگر تشخیص هویت شدند.

وی فرماندهی حادثه در بحران‌ها را بسیار با اهمیت دانست و افزود: در زمان بروز حوادث، باید فرماندهی به صورت یکپارچه انجام شود و با برنامه ریزی دقیق و پیاده سازی سیستم فرماندهی حادثه، از تمامی ظرفیت ها برای کاهش خسارات بعدی استفاده کنیم.

علی بخشی اظهار داشت: در سال 95، چارت تشکیلاتی مدیریت بحران در سطح ستاد تغییر کرده و امیدواریم با برنامه ریزی بهتر، در زمان بروز حوادث بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

در پایان این همایش، از تعدادی از پزشکان و مدیران نمونه سازمان پزشکی قانونی کشور تقدیر شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *