رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاست «ایران هراسی» روباه پیر برای بازگشت به خلیج فارس

12:09 - 09 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۷۸۳
سابقه استعماری انگلیس سابقه روشنی است و کشورهای جهان اسلام و منطقه راهبردی غرب آسیا زخم‌های زیادی را از دخالت‌ها، شیطنت‌ها و دشمنی‌های استعمار پیر بر بدن دارند و انقلاب اسلامی حرکتی در راستای هم‌افزایی کشورهای منطقه و جلوگیری از نفوذ بیگانگان بود.
سیاست «ایران هراسی» روباه پیر برای بازگشت به خلیج فارس به نقل از صبح نو، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در نشست سراسری جمهوری خواهان آمریکا مدعی شد: ایران به دنبال ایجاد «کمان نفوذ از تهران تا مدیترانه» است و یکی از اولویت‌های انگلیس، کاهش فعالیت‌های شرارت بار ایران در خاورمیانه است و ما از متحدانمان درکشورهای حاشیه خلیج (فارس) برای پس راندن تلاش‌های تخاصمی ایران برای ایجاد «کمان نفوذ از تهران تا مدیترانه» حمایت می‌کنیم.

این اولین بار نیست که نخست وزیر انگلیس علیه ایران سخن پراکنی می‌کند؛ پیش از این نیز وی برای جلب رضایت سران کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس و برای بدست آوردن بازار فروش تسلیحات کشورش نیز، ایران را تهدیدی آشکار برای منطقه خلیج فارس خوانده بود.موضع انگلیس بعد از توافق هسته‌ای علیه ایران به شدت خصمانه شده و این درحالی است که دولت از بین رفتن ایران هراسی را یکی از بزرگترین دستاوردهای برجام می‌داند. در ادامه این گزارش واکنش برخی از مسوولان به اظهارت خصمانه انگلیس آمده است.

سردار جوانی: نمی‌توان جمهوری اسلامی را با جنگ افزارها شکست داد

سردار جوانی، معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به اظهارات ترزا می، نخست وزیر انگلیس واکنش نشان داد و گفت: سابقه استعماری انگلیس سابقه روشنی است و کشورهای جهان اسلام و منطقه راهبردی غرب آسیا زخم‌های زیادی را از دخالت‌ها، شیطنت‌ها و دشمنی‌های استعمار پیر بر بدن دارند و انقلاب اسلامی حرکتی در راستای هم‌افزایی کشورهای منطقه و جلوگیری از نفوذ بیگانگان بود.با توسعه نفوذ ایران، حرکت‌های مردمی در مسیر منافع کشورهای منطقه شکل گرفت که انگلیس و آمریکا را نسبت به پایان نفوذ خود در منطقه راهبردی خاورمیانه به وحشت انداخته است.

معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: معرفی ایران به عنوان تهدید در منطقه و دروغ پردازی درباره برنامه‌های جمهوری اسلامی برای نفوذ در منطقه به علت نگرانی‌های استعمار پیر از بپا خاستن ملت‌ها در منطقه به دنبال الگو برداری از ایران است چراکه سبب شده نفوذ بیگانگان رو به پایان رفته و در آستانه نابودی باشد.بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا جایگزین انگلیس در منطقه شد و قدرت را بدست گرفت اما با سیاست‌های ترامپ، انگلیس در صدد است تا به جایگاه گذشته خود برگردد و تحرکاتی را آغاز کردند با محور ایران هراسی و اشتباه راهبردی را دارند مرتکب می‌شوند چون ملت‌ها بیدار شده‌اند و شرایط متفاوت است.

سردار جوانی تاکید کرد: انگلیسی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند می‌توانند محور منطقه خاورمیانه شوند و این درحالی است که بیداری ملت‌ها سبب شکست آمریکا درمنطقه شد؛ لذا اگر انگلیس به شیطنت‌ها و تحرکات خود ادامه دهد، سبب می‌شود تا ملت‌های منطقه انتقام‌های گذشته را از دولت استعماری انگلیس بگیرند، به همین دلیل تحرکات استعمار پیر ابتر خواهد بود اما ملت‌ها باید در برابر فتنه انگیزی انگلیسی‌ها هوشیاری زیادی داشته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دولت انگلیس با استفاده از دولت‌های مرتجع در منطقه به اهداف خود دست پیدا می‌کرد اما سخنان اخیر ترزا می خطاب به این کشورها، بصورت آشکارا و علنی بیان شده است اما اگر عربستان بخواهد واکنشی نشان دهد خودش متضرر می‌شود چراکه همزمان با فروپاشی قدرت انگلیس و آمریکا در غرب آسیا، پایان عمر دولت‌های مداخله گر عربی هم رو به پایان است و نمی‌توان جمهوری اسلامی را که متکی به ملت‌هاست، با تکیه بر جنگ افزارها شکست داد.

مقدم‌فر: اظهارات نخست وزیر انگلیس، فریادی از درد شکست است

آقای حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه هم درباره جدیدترین موضع‌گیری‌های نخست وزیر انگلیس در برابرجمهوری اسلامی ایران گفت: انگلیس از دیرباز نسبت به ایران خصومت داشته است که گاهی با ظاهری آراسته و از طریق رسانه‌های خود از جمله بی بی سی فارسی این خصومت را دنبال می‌کند اما گاهی نمی‌تواند حفظ ظاهر کرده و مجبور به آشکار کردن دشمنی‌های خود می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه انگلیس و آمریکا اذعان دارند که ایران جزء کشورهای قدرتمند دنیا به حساب می‌آید و نسبت به اقتدار جمهوری اسلامی اعتراف می‌کنند و به همین دلیل است که به دنبال روزنه‌ای برای ضربه زدن به کشور ما هستند. انگلیس و آمریکا همچنین در ماجرای سوریه هم  دچار هزیمت شده و نتوانستند از داعش و جنگ‌های نیابتی در یمن و سوریه و عراق نتیجه‌ای بگیرند، شکست خورده‌اند.
مقدم‌فر تاکید کرد: شکست‌های پی در پی سبب شده تا انگلیس با اختیار مواضع خصمانه علیه ایران، ماهیت اصلی خود را آشکار کند که این نشانگر ضعف و زبونی آن‌ها در برابر ایران است. انگلیس با ایجاد جنگ‌های نیابتی در سوریه و عراق و ایجاد داعش تلاش کردتا حکومت اسد را از بین ببرد اما شکست خورد و اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس از سر شکست است.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه همچنین اظهارداشت: ایران درمنطقه دارای اقتدار بیشتری شده و انگلیس اقتدارش درکنار آمریکا را از دست داده و پایه‌های قدرتش سست شده است و نمی‌تواند رهبری خاورمیانه را بدست آورد، تهییج کردن کشورهای مرتجع منطقه علیه جمهوری اسلامی و موضع گیری‌ها علیه ایران، فریاد درد انگلیس از شکست خود و پیروزی ایران است.

سردار آسودی: یاوه گویی های ترزامی در غرب آسیا خریداری ندارد

سردار محمدعلی آسودی، مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: انگلیسی‌ها در سطوح مختلف از نخست‌وزیر تا وزیر امورخارجه و مسوولان دیگر همواره حرف‌های شرارت آمیز می‌زنند و درواقع انگلیس محور تمامی شرارت‌هاست.از زمان‌های قدیم تا به امروز با همین شرارت‌ها در سطوح مختلف و اقصی نقاط جهان توانسته است به اهداف خود برسد و به عبارتی سیاست «اختلاف بیانداز و حکومت کن» را پیش ببرد.

وی به کاهش نفوذ آمریکا درمنطقه اشاره و تاکیدکرد: انگلیس می‌خواهد با حرف‌های تحریک آمیز و شرارت بار، خود را تبدیل به محوری برای منطقه کند و این درحالی است که انقلاب اسلامی به خاطر مدل حکومتی که ارائه می‌دهد، دارای نفوذی معنوی در منطقه و در میان مردم است و به الگویی برای ملت‌ها تبدیل شده است.

سردار آسودی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هیچ گاه در امور کشورها دخالت نمی‌کند و دخالت در این زمینه از سیاست‌ها و برنامه‌های ایران نیست اما ملت‌های منطقه و عقلا از حکومت موفق انقلاب اسلامی و موفقیت مردم ایران الگوبرداری می‌کنند که همین امر سبب اظهارات تحرک آمیز ترزا می برای از بین بردن نفوذ معنوی جمهوری اسلامی شده است.
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: از سال‌های دور، اختلاف افکنی از سیاست‌های شرارت بار انگلیس بوده است و از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هراسی را هم در دستورکار خود قرار داده است؛ اما اظهارات نخست وزیر انگلیس یاوه است و این یاوه گویی ها در میان مسلمانان و حتی غیر مسلمانان غرب آسیا خریدار ندارد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *