استفاده از ظرفیت بسیج در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی

5:00 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۱۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رفاهی گفت: باید از همه ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف پیشگیری از وقوع جرم بهره گرفت و ظرفیت بسیج ، یکی از این ظرفیت های قابل اتکاست.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، سید علی اصغر رفاهی در پنجمین شورای پیشگیری از وقوع استان یزد در سال جاری افزود : محکم ترین و کاراترین فعالیت برای پیشگیری از وقوع جرم ، تلاش برای ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی است که می توان از ظرفیت بسیج برای تحقق این هدف بزرگ بهره گرفت .

وی به انجام تلاش های زیاد در اجرای برنامه های ابلاغی قوه قضاییه برای استان یزد و همچنین برنامه های استانی تدوین شده برای سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری 62 برنامه از قوه قضاییه برای استان ارسال شد که بیش از ده برنامه نیز از سوی مجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان به آن اضافه شد و سعی شد طبق گام های پیش بینی شده و برنامه محور همه این برنامه ها اجرایی و عملیاتی گردد .

این مقام قضایی با اشاره به راه اندازی 4 مرکز مشاوره خانواده در شهرستان یزد و ارجاع بسیاری از دعاوی خانواده به این مراکز قبل از ثبت در دادگستری ، گفت : این 4 مرکز ، 5 حوزه قضایی و بخش را پوشش می دهند و دعاوی همچون حضانت ، ملاقات فرزند ، تمکین ، مطالبه مهریه و ... ابتدا به این مراکز ارجاع خواهد شد .

وی از صلح و سازش در بیش از40 درصد از پرونده های ارجاعی به این مراکز مشاوره خبر داد و بیان داشت : ریشه بسیاری از مشکلات و دعاوی خانوادگی در عدم آموزش مهارت های زندگی می باشد که با حضور در مراکز مشاوره این خلأ به صورت واضح احساس می شود .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بر آموزش ویژه جهت زوج های جوان در آستانه ازدواج تأکید کرد و گفت : در استان یزد با همکاری و هماهنگی صورت گرفته بین دادگستری کل استان ، اداره کل بهزیستی  و اداره کل ثبت اسناد و املاک مقدمه این این کار فراهم شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *