اختصاص 16 میلیارد برای توسعه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخير

13:12 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۳۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کهزادی گفت: ریاست قوه قضائیه در چند سال اخير حدود 16 میلیارد تومان برای توسعه قضایی استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، کهزادی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد اظهار کرد: کل بناهای دستگاه قضایی استان کهگیلویه تا سال 1370 حدود 2 هزار و 298 متر مربع بوده است، این فضا تا سال 87 حدود 11 هزار متر مربع بود که با حضور آیت الله آملی لاریجانی در دستگاه قضایی این میزان به بیش از 34 هزار متر مربع فضای برای دستگاه قضا افزایش یافته است که میزانی نزدیک به میزان استاندارد است و فقط حدود 4 درصد از  استاندارهای تعریف شده کمتر است.

وی افزود: البته بیش از یک میلیون متر مربع کمبود فضا در دستگاه قضایی کشور داریم که نیاز است، برطرف شود.

 معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه تصریح کرد: دولت برای ما حدود 450 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که فقط 47 میلیون آن اختصاص داده شد،  چون این مشکل برای همه دستگاهها وجود دارد؛ اما انتظار داریم که توجه ویژه‌ای به دستگاه قضا شود چون نقش مهمی در کشور دارد.

وی گفت: یکی از نمایندگان مجلس بر اثر بی اطلاعی مطلبی را بیان کرد که ضد انقلاب به سرعت از آن سوءاستفاده نمود و در نتیجه در فضای مجازی تهمت‌های زیادی به دستگاه قضا وارد شد. پایه این بحث این بود که پول‌های زیادی در دستگاه قضا وجود دارد که به حساب شخصی ریاست قوه قضائیه واریز شده است که بنده به عنوان مسئول مالی قوه قضائیه عرض می‌کنم که تمامی حساب‌ها به نام قوه قضائیه است هیچ پولی به حساب شخص نیست.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه تصریح کرد: از سود پولی که برای قوه قضائیه در نظر گرفته شده است برای مصارف مشخص برداشت می‌شود.

وی بیان داشت: مثلا در 20 استان ما پروژه هایی داریم که نیازمند فقط 50 میلیون هستند تا به بهره برداری برسند و 98 درصد کار پیش رفته است، در چنین مواردی ما به ریاست قوه گزارش می‌کنیم و ریاست قوه از اعتبارات مذکور پرداخت می‌کنند و در زمان پرداخت بودجه دولتی این پول برگردانده می‌شود.

 معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ریاست قوه از فضلا و مجتهدین هستند و تهمت زنندگان باید از آخرت خود بترسند، ریاست قوه قضائیه از این پول‌ها در چند سال اخير حدود 16 میلیارد تومان برای توسعه قضایی استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته‌اند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *