فشار رسانه‌ها، "شاهزادگان قطری" را به ترک پاکستان مجبور کرد

12:18 - 29 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۳۲۶
پس از رسوایی اخلاقی شاهزادگان قطری که به بهانه شکار پرندگان کمیاب در پاکستان بسر می‌بردند، فشار رسانه‌ها باعث شد این شکارچیان درحالیکه هنوز زمان زیادی از اعتبار مجوزشان باقی مانده بود، خاک پاکستان را ترک کنند.
فشار رسانه‌ها، به گزارش سرویس بین الملل  پس از رسوایی اخلاقی که در پی افشای ماهیت حضور شاهزادگان قطری در پاکستان، به بار آمد این شکارچیان خود شکار رسانه‌ها شدند و مجبور به ترک خاک پاکستان شدند.
 
پیش از حضور این شاهزادگان اعتراضات فراوانی از سوی مردم پاکستان در خصوص صدور مجوز شکار پرندگان کمیابی چون «هوبره» انجام شد ولی دولت پاکستان بدون اعتنا به اعتراضات مردمی مجوزی دو ماهه برای شکارچیان قطری صادر کردند.
 
اولین مشکل پس از آن به وجود آمد که کشاورزان پاکستانی دست به اعتراض زده و مدعی شدند حضور شاهزادگان قطری باعث از بین رفتن محصولات آنان شده است. پلیس پاکستان با دخالت منجر به بحرانی‌تر شدن اوضاع شد و در نهایت تصمیم برآن شد که با مذاکره مشکل مذکور حل وفصل شود.
 
ولی تنها چند روز پس از این اتفاق پرده از رسوایی اخلاقی این شاهزادگان کنار رفت و مشخص شد که بساط عیش و شب نشینی آنها دلیل اصلی حضور در پاکستان است.
 
سیل فشار رسانه‌ای و احزاب و گروههای مختلف باعث شد که این شاهزادگان درحالیکه هنوز 45 روز از مدت اعتبار مجوز شکارشان باقی مانده بود، خاک پاکستان را ترک کنند.
 
دیلی پاکستان در این باره می‌نویسد که 16 نفر از خاندان پادشاهی قطر، از طریق فرودگاه فیصل آباد، پاکستان را به مقصد قطر ترک کردند.
 
به نظر می‌رسد مسافرت آنان به پاکستان دلچسبی سالهای قبل را نداشته زیرا تعدادی از آنها نیز در تصادفی مجروح شدند.
 
علیرغم تمامی این مشکلات دولت نواز شریف برای شاهزادگان آل سعود نیز مجوز شکار صادر کرده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *