ظرفیت بالای شرکت‌های روسی برای توسعه میدان‌های نفتی

8:00 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۱۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون وزیر انرژی روسیه با بیان این که شرکت‌های بزرگی که در نشست کمیته انرژی ایران و روسیه حضور دارند ٩٣ درصد از نفت روسیه را تولید می کنند، گفت: شرکت‎های روسی ظرفیت بالایی برای توسعه میدان‌های نفتی دارند.
به گزارش گروه اقتصاد ، کیریل مولوتسف، در نشست کمیته انرژی ایران و روسیه، استقبال از این نشست را غیرقابل پیش بینی عنوان کرد و افزود: در این نشست  برای رسیدن به نتیجه مطلوب، ظرفیت‎های شرکت‌های ایرانی و روس ارزیابی می‎شود.

وی با بیان این که نمایندگان شرکت‌های بزرگ روس هم اکنون در این نشست حضور دارند، افزود: بیش از ٩٣ درصد از نفت روسیه از سوی شرکت‌هایی که هم اکنون در این نشست حضور دارند، تولید می شود.

مولوتسف ادامه داد:  شرکت‌های خدماتی و شرکت‌های بازاریابی نیز در ترکیب هیئت روس حضور دارند که به نوعی پشتیبان بخش تولید هستند.

معاون وزیر انرژی روسیه، حجم بالای تولید نفت در روسیه (بیش از ١٠ میلیون بشکه در روز) را نشان دهنده فناوری بالای این کشور دانست.

وی به نشست اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک اشاره کرد و افزود: شرکت‌های روس این مهارت را به دست آوردند که تا سقف ٥ درصد  تولید نفت خود را در ظرف مدت کوتاهی افزایش و یا کاهش دهند.

١٣ کشور عضو اوپک در نشست ٣٠ نوامبر (١٠ آذرماه) توافق کردند برای ایجاد تعادل در بازار و افزایش قیمت نفت یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش دهند؛ همچنین در نشست ١٠ دسامبر (٢٠ آذرماه) میان کشورهای عضو اوپک و غیراوپک توافق شد روسیه در کنار دیگر کشورهای غیراوپک ٥٦٠ تا ٦٠٠ هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش دهند، سهم روسیه از این کاهش ٣٠٠ هزار بشکه در روز تعیین شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *