فراهم شدن مکان استراحت برای زائر "امام حسین(ع)" در کمتر از 5 دقیقه/پیر و جوان به عشق "حسین(ع)" قدم بر می‌دارند

14:00 - 29 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۰۶۲
شمس با اشاره به اینکه در صحنه ای بزرگ و ارزشمند همچون اربعین، تمامی افراد از روند ایفای نقش خود اگاهی دارند، از خاطره خود از این سفر معنوی که به فراهم شدن مکان استراحت برای زائر امام حسین(ع) در کمتر از 5 دقیقه مربوط می شد، سخن گفت.
سعید شمس کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: اگر خدا بخواهد امسال هم در اربعین در کربلا حضور پیدا می کنم چرا که وقتی انسان یک مرتبه بر این خاک مقدس قدم می گذارد، یک نوع وابستگی عجیب به آن پیدا می کند که نمی تواند از آن رها شود.

فراهم شدن مکان استراحت برای زائر امام حسین(ع) در  کمتر از 5 دقیقه/ در اربعین همه افراد از روند ایفای نقش خود آگاهی دارند ///////////////// ارسال نشود

وی ادامه داد: قدم برداشتن برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارزش و ثواب بسیاری دارد البته این قدم برداشتن به گونه ای نیست که الزاما در تمام مسیر فرد به شکل پیاده گام بردارد.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: براساس آنچه در برخی منابع می خوانیم، برخی افراد حتی از نجف اشرف شروع به پیاده روی می کردند و با توجه به ستون هایی که در مسیر راه قرار گرفته، میزان پیاده قدم برداشتن خود را در نظر می گرفتند.

وی گفت: البته پیاده روی اربعین به گونه است که اگر حتی با ماشین در این مسیر حرکت کنیم، از یک نقطه به بعد مجبور می شویم پیاده قدم برداریم چرا که به دلیل ازدحام جمعیت امکان حرکت ماشین وجود ندارد.

فراهم شدن مکان استراحت برای زائر امام حسین(ع) در  کمتر از 5 دقیقه/ در اربعین همه افراد از روند ایفای نقش خود آگاهی دارند ///////////////// ارسال نشود

شمس با اشاره به خاطره هایی که در مسیر پیاده روی اربعین مشاهده کرده، یادآور شد: در مسیر پیاده روی اربعین انسان صحنه هایی را می بیند که بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد مانند مشاهده افرادی که با شرایط بسیار سخت و یا افرادی که با وجود سن بالا، در این مسیر و تنها به عشق زیارت امام حسین(ع)  گام برمی دارند.

وی توضیح داد: یکی از ویژگی های قابل توجهی که در مسیر پیاده روی اربعین دیده می شود، این است که هر فردی وظیفه خود را به درستی می داند و آن را انجام می دهد و آن وظیفه، خدمت کردن به زائران امام حسین(ع) است.

شمس اظهار کرد: اربعین و پیاده روی اربعین تماما مانند صحنه نمایش است و شرایط به گونه ای است که در آنجا هیچ فردی بیرون از صحنه نمی ایستد تا از آن صحنه فیلم برداری کند بلکه تک تک افراد یک نقش بسیار بزرگ و ارزشمند را ایفا می کنند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: به یاد دارم چند سال پیش که همراه با خانواده برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا رفته بودیم زمانی که در نیمه های شب از زیارت بازگشتیم و نیاز به محلی برای استراحت داشتیم، در عرض مدت زمان کمتر از 5 دقیقه دو فرد برای اختصاص محلی جهت استراحت ما داوطلب شدند و اصرار بسیار می  کردند.

فراهم شدن مکان استراحت برای زائر امام حسین(ع) در  کمتر از 5 دقیقه/ در اربعین همه افراد از روند ایفای نقش خود آگاهی دارند ///////////////// ارسال نشود

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه صحنه های تماشایی اربعین و پیاده روی اربعین در هیچ نقطه دیگری از دنیا قابل مشاهده نیست، تصریح کرد: تصور می کنم در هیچ نقطه از دنیا نمی توان صحنه های سرشار از خلوص نیت و فداکاری را در قالب یک اجتماع بزرگ مشاهده کرد چرا که در این اجتماع و گردهمایی، هر فردی وظیفه خود را می داند و احتیاجی به یادآوری نیست. 

وی خاطرنشان کرد: در چنین فضایی همه افراد برای اینکه خدمتی انجام دهند، اصرار می کنند و تمامی این اتفاق ها در قبال خدمتی است که امام حسین(ع) برای خدا انجام داده و از همه عناصر زندگی خود در راه خدا گذشت می کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *