ضرورت وجود حساسیت در انتصاب روسای کلانتری‌ها و پاسگا‌ه‌‍‌‍‌ها

18:00 - 19 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۸۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام زارعی گفت: در انتصاب فرماندهان به خصوص روسای کلانتری‌ها و پاسگاه ها باید حساسیت جدی وجود داشته باشد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح حجت‎الاسلام محمد اسماعیل زارعی با بیان اینکه یار مهربان و مقتدر باید در مجموعه ناجا ظهور و بروز داشته باشد، گفت: این شاخصه ها و مصادیق که در کلام مقام معظم رهبری به آن اشاره شده برای مردم ملموس و به خوبی این واقعیت را درک کنند.

وی نقش بازرسی نیروی انتظامی را در رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی نسبت به نیرو مهم توصیف کرد و گفت: وقتی بازرسی مهمترین وظیفه اش یعنی صیانت از کارکنان و پیشگیری از تخلفات و جرایم را به خوبی انجام دهد، بدنه تشکیلات سالم می ماند.

دادستان نظامی استان به وظایف خطیر بازرسی در شناسایی فرماندهان و مدیران متعهد و متخصص اشاره کرد و ادامه داد: در انتصاب فرماندهان به خصوص روسای کلانتری‌ها و پاسگاه ها باید حساسیت جدی وجود داشته باشد.

وی درباره خصوصیات یک فرمانده مطلوب گفت: فرماندهی که عالم و عامل به قانون باشد، حقوق شهروندی را بداند و متخلق به اخلاق باشد و خلقش در مراجعات مکرر مردم تنگ نشود و نظارت کافی و لازم نسبت به زیر مجموعه داشته باشد.

زارعی تصریح کرد: این فرمانده و مدیر نقش مهمی در جلب اعتماد عمومی نسبت به ناجا و نظام اسلامی خواهد داشت و نسبت به آحاد مردم یار مهربان و نسبت به اقلیت هنجارشکن و قانون گریز، مقتدر خواهد بود تا مردم احساس امنیت فیزیکی و روانی کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *