"کارشناس روسی": جانشین اوباما بحران آفرینی در خاورمیانه را ادامه می دهد

10:12 - 20 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۵۰۶
رئیس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه اعلام کرد: راهبرد جهانی آمریکا با تغییر احزاب حاکم عوض نمی شود، بلکه روش های رسیدن به هدف متفاوت است و از این رو بحران آفرینی در خاورمیانه ادامه می یابد.
به گزارش سرویس بین الملل ولادیمیر یفسییف افزود: هر نامزدی که در آمریکا به قدرت برسد، اجرای راهبرد مشخصی را به عنوان منافع ملی این کشور پیگیری می کند.

معاون انستیتو کشورهای همسود روسیه خاطرنشان کرد: تاکتیک دمکرات ها و جمهوریخواهان متفاوت است، اما اقدام های حکومت آینده آمریکا از نظر راهبردی با قبل فرقی نخواهد کرد.

کارشناس روس همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امروز در آمریکا، اظهار کرد: فرد پیروز نخست به تامین منافع صاحبان سرمایه و مراکز صنایع دفاعی توجه خواهد کرد که خواهان حفظ تنش ها در سطح جهان به ویژه خاورمیانه برای فروش هر چه بیشتر جنگ افزار و نیز حفظ برتری واشنگتن هستند.

یفسییف که از کارشناسان نظامی برجسته و سرهنگ بازنشسته روسیه است گفت که آمریکا برای افزایش فروش تسلیحات به تنش آفرینی و ایجاد مناقشه های مسلحانه در نقاط مختلف جهان نیاز دارد.

رئیس مرکز پژوهش های سیاسی و اجتماعی روسیه در ادامه با بیان اینکه ایجاد کانون های بحران و مناقشه در خاورمیانه در صدر برنامه های آمریکا قرار دارد، اظهار کرد: در راستای اجرای این سیاست، کاخ سفید برای تداوم تضعیف برخی کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق آشکارا و پنهانی تلاش خواهد کرد و این رویکرد در دوره رئیس جمهوری جدید نیز تغییری نخواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اختلاف های اساسی واشنگتن و مسکو در مسائل مختلف، خاطرنشان کرد: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری راهبردی بر روابط دوجانبه نمی گذارد و مناسبات همچنان پرتنش خواهد بود، اما از نظر تاکتیکی ممکن است تغییراتی را شاهد باشد.

کارشناس روس افزود: بدیهی است که اگر هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات پیروز شود، رویارویی ها و تنش ها با روسیه تشدید خواهد شد، اما با پیروزی دونالد ترامپ جمهوریخواه، جست وجو و تلاش های بیشتری برای توافق دو کشور انجام می گیرد و احتمال کاهش تنش ها نیز پیش می آید.

معاون انستیتو کشورهای همسود در پایان گفت: اختلاف های دو قدرت در مسائل مهم بین المللی از جمله استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در شرق اروپا به قدری عمیق است که احتمال حل و فصل آنها در آینده نزدیک و حتی میان مدت وجود ندارد و به همین دلیل در دوره رئیس جمهوری جدید هم شاهد تلاش های واشنگتن برای مناقشه آفرینی به ویژه در منطقه راهبردی خاورمیانه خواهیم بود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *