مدرک گرایی یکی از علل رشد بیکاری در جامعه است

14:12 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۲۲۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه مدرک گرایی یکی از دلایل رشد بیکاری در جامعه است، گفت: برنامه داریم دانشگاه را به مسیر اصلی خود که آموزش مهارت است بازگردانیم.
به گزارش گروه جامعه ،محمدحسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، معاونان، مدیران و رئیس واحد استانی مرکزی این دانشگاه با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور دیدار کردند.
 
محمد حسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دیدار گفت: مدرک گرایی در جامعه یکی از دلایل رشد بیکاری بشمار می رود.
 
وی افزود: دو مقطعی بودن نظام آموزشی دانشگاه، کمیت گرایی در سیستم نظام آموزش عالی کشور در سال های گذشته و کمبود مدرسان متخصص از دلایلی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی را از رسالت اصلی خود دور ساخته است.
 
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: در حال حاضر تمام سعی ما بر این است که با ارتقاء کیفیت فعالیت ها، دانشگاه به مسیر اصلی خود و اهداف تعیین شده در اساسنامه بازگردد.
 
امید اضافه کرد: در دانشگاه ها ۷۰ درصد مباحث به صورت تئوری ارائه می شود و کمتر از ۳۰ درصد کاربردی و عملیاتی است در حالیکه در این دانشگاه باید بیش از ۷۰ درصد مباحث به صورت کاربردی و عملیاتی ارائه شود.
 
وی عنوان کرد: در دنیا حدود ۱۸ هزار شغل وجود دارد در حالیکه در ایران تنها حدود ۳ هزار شغل شناخته شده است و اگر بتوانیم ۵ هزار شغل جدید بر اساس شرایط اقلیمی و فرهنگ خود ایجاد کنیم می توانیم تا حد زیادی در کاهش بیکاری کشور موثر باشیم.
 
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: این دانشگاه می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن برای یک شغل، رشته تعریف کند و اقدام به جذب دانشجو کند و طی حدود ۲ سال برای این شغل کاردان تربیت کند.
 
امید تاکید کرد: این امر همان پویایی دانشگاه است و از خصیصه های اصلی آن بشمار می رود که می تواند بر اساس نیاز موجود در کشور و نیازهای اقشار و اصناف مختلف جامعه ابتکار عمل داشته باشد و برای رفع مشکلات موجود گام بردارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *