امضای بیش از 80 تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن

18:00 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۱۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: بیش از 80 تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن کشور پس از برجام امضا شد، که از این تعدادبیش از 30 مورد نیز اجرا و قرارداد حدود 60 مورد نیز منعقد شده است.
به گزارش گروه اقتصاد، علی یزدانی با اشاره به تدابیر دولت تدبیر وامید جهت ایجاد رونق در فضای کسب وکار و افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور افزود:  تحقق اقتصاد مقاومتی که نام امسال با آن گره خورده است نیاز به همدلی و همراهی مسئولان دارد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود از پیگری برای اجرای طرح ارتقای رقابت پذیری  واحدهای صنعتی در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد:  آموزش واحدهای صنعتی  یکی از مواردی است که در این طرح مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
 
وی گفت: بر این اساس قراراست 100 هزار نفر از کارکنان و مدیران بنگاه های کوچک و متوسط، با همکاری و حمایت سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه ها از خدمات آموزشی بهره مند شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش از معرفی 6 هزار و 901 واحد صنعتی کشور از طریق کارگروه رونق تولید به بانک های کشور جهت دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار امیدواری کرد بنگاه های کوچک و متوسط با  دریافت این تسهیلات  احیا شوند و فضای وکسب وکار بهبود  یابد.
 
علی یزدانی هم چنین خاطرنشان کرد: 88 هزار پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی تاکنون صادرشده است که بر اساس ظرفیت قید شده در پروانه بهره برداری، برای دو میلیون و 800 هزار نفر زمینه اشتغال  فراهم شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *