دستگیری کلاهبردار 70 میلیاردی در بنگاه املاک

13:43 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۲۲۸
کلاهبردار میلیاردی که به بهانه ساخت خانه از شهروندان سمنانی و یک بانک کلاهبرداری کرده بود، در بنگاهی در تهران شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش گروه جامعه ،سردار روح الامین قاسمی اظهار داشت: ماجرا از این قرار بود که مردی ساکن تهران در سال 86 با ساخت و پیش فروش 40 واحد مسكونی در سمنان، بدون انتقال مالكیت و ثبت سند، مبالغ هنگفتی از خریداران دریافت کرده بود؛ این فرد در اقدامی دیگر با ارائه سند مالكیت زمین مجتمع به بانك، تسهیلاتی یك و نیم میلیارد تومانی نیز دریافت و از بازپرداخت آن خودداری کرد.
 
سردار قاسمی با اشاره به عدم بازپرداخت تسهیلات از سوی وی و بلاتكلیفی خریداران واحدهای مسكونی، تصریح كرد: با شكایت مالكان و نماینده بانك پرونده ای در مراجع قضائی تشكیل و متهم تحت تعقیب قرار گرفت.
 
به گفته این مسئول انتظامی كلاهبردار این پرونده با تغییر متناوب مخفیگاه و محل سكونتش در تهران و سمنان، از سال 93 متواری و همچنان تحت تعقیب بوده است.
 
سردار قاسمی از ارجاع این پرونده در شهریور امسال به پلیس امنیت عمومی استان و شروع اقدامات فنی و تخصصی ماموران این پلیس خبر داد و گفت: در گام نخست تمام پاتوق ها و محل های اختفای این كلاهبردار حرفه ای شناسایی شد و ماموران انتظامی استان با هماهنگی قاضی پرونده برای دستگیری متهم راهی تهران شدند.
 
این مسئول انتظامی به كنترل نامحسوس كلاهبردار میلیاردی در خیابان های پایتخت اشاره و تصریح كرد: متهم در حال خرید و فروش خانه در بنگاه معاملات املاك در تهران غافلگیر شد.
 
وی از دستگیری و انتقال متهم به سمنان و تحقیقات تكمیلی پرونده خبر داد و گفت: متهم با دستور قاضی پرونده روانه زندان شد.
 
فرمانده انتظامی استان در پایان ضمن قدردانی از ماموران انتظامی دخیل در این عملیات، با توجه به بدهكاری كنونی متهم به شاكیان، ارزش ریالی این پرونده را بالغ بر 70 میلیارد ریال اعلام كرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *