لازمه حركت به سمت توسعه، نهادینه كردن فرهنگ قانون گرایی در جامعه است

8:41 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۸۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش‌پور گفت: لازمه حركت به سمت توسعه، نهادینه كردن فرهنگ قانون گرایی در جامعه است و توسعه‌یافتگی جوامع بدون قانون‌‍ گرایی امكان پذیر نخواهد بود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گیلان، نشست اعضای شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان به ریاست احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس كل دادگستری استان در این نشست با تاكید بر اهمیت كار فرهنگی با رویكرد فرهنگ بسیج خاطر نشان كرد: هرگونه فعالیت فرهنگی جز با عمل ممكن نیست و توقف در مرحله حرف و سخن، فایده ای در بر نخواهد داشت.

رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان برگزاری همایش‌ها و نشست ها و جلسات را برای رفع مشكلات كافی ندانست و ابراز کرد: باید اصلاح را از درون جامعه شروع كنیم تا آثار هدایت‌های حقوقی و مطالب راهگشای اخلاقی به اقشار آسیب پذیر نیز رسانده شود.

وی در ادامه با اشاره به الگوی  معرفی شده از مقام معظم رهبری پیرامون سبك زندگی را جامع‌ترین الگو ممكن عنوان كرد و افزود: باید ببینیم در مقام عمل به این الگو تا چه میزان به آن پایبند بوده ایم.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با اشاره به اینكه دشمن در جنگ نظامی نتوانسته است نظام جمهوری اسلامی را تسلیم كند تصریح كرد: اكنون دشمنان انحراف جامعه را در دستور كار خود قرار داده اند و باید اقدام لازم و اساسی در برخورد با این پدیده تدوین و تبین شود.

این مقام ارشد قضایی با تاكید بر قانون گرایی گفت: لازمه حركت به سمت توسعه، نهادینه كردن فرهنگ قانون گرایی در جامعه است و توسعه‌یافتگی جوامع بدون قانون‌‍ گرایی امكان پذیر نخواهد بود.

احمد سیاوش پور با بیان اینكه  حفظ انقلاب به روش و شیوه زندگی در جامعه بستگی دارد افزود: معضلات اجتماعی و فرهنگی یكی از بزرگترین دغدغه‌های مسئولان كشور است.

وی در پایان نقش اصلی بسیج حقوقدانان را در حوزه های فرهنگی و حقوقی حول محور قانونگرایی توصیف كرده و ابراز امیدواری كرد نگرش جدیدی در مردم نسبت به پایبندی به قانون و نظم اجتماعی با رویكردی جدید فراهم شود.

در ابتدای این نشست ابوطالب اصغری، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان نیز در نشست شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان اظهار کرد: امسال برنامه‌های بسیج حقوقدانان گیلان به طور متمرکز ابلاغی از مرکز و فعالیت‌های بومی اجرایی می‌شود.

وی به تشکیل کارگروه‌های «حقوقی» و «فرهنگی» در شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان در سال 94 اشاره کرد و افزود: سال گذشته به یک‌هزار نفر مشاوره حقوقی رایگان در استان ارائه شده است.

اصغری در پایان از برگزاری همایش آسیب‌شناسی طلاق، پیامدها و راهکارهای آن در 12 آذرماه امسال در گیلان خبر داد و یادآور شد: همایش مذکور در راستای تحکیم بنیان خانواده برگزار می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *