3 میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع بیگانه است/ سیر صعودی حضور خارجی‌ها در مشاغل خدماتی

14:10 - 07 دی 1393
کد خبر: ۲۳۶۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک فعال کارگری در واکنش به اظهارات وزیر کار در خصوص ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در مشاغل کشور اعلام کرد: در حال حاضر سه میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع بیگانه است که تعداد زیادی از آنها در مشاغل خدماتی فعالیت می کنند.

: یک فعال کارگری در واکنش به اظهارات وزیر کار در خصوص ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در مشاغل کشور اعلام کرد: در حال حاضر سه میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع بیگانه است که تعداد زیادی از آن ها در مشاغل خدماتی فعالیت می کنند.

عبادالله مختاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اعلام این که کارفرمایان تمایل بیشتری برای به کارگیری نیروی کار خارجی در مشاغل خدماتی دارند اضافه کرد: میانگین حقوق دریافتی اتباع بیگانه در مقایسه با حقوق دریافتی ایرانی کمتر است از این رو کارفرمایان تمایل بیشتری برای به کارگیری نیروی کار خارجی دارند.

وی ادامه داد: با احتساب اتباع بیگانه مستقر در شهرستانهای استان تهران از جمله ورامین، پاکدشت، شهریار، اسلامشهر و رباط کریم این تعداد از مرز یک میلیون نفر در استان تهران می گذرد.

دبیر سابق اتحادیه تشکلهای کارگران شهرداری تهران، با اعلام این که آمار اتباع بیگانه در شهرداری‌ها و بخشهایی که از نیروهای خدماتی استفاده می‌شود بیشتر است ادامه داد: با توجه به وضعیت نرخ بیکاری در کشور باید به جای اتباع خارجی، نیروهای ایرانی به کار گمارده شوند.

به گفته این فعال کارگری، هم اکنون کارفرمایان فراوانی هستند که در چند مرحله به دلیل استفاده از نیروی کار غیرمجاز خارجی شناسایی و جریمه شده اند، اما به دلیل عدم بازدارندگی برخوردها باز هم اقدام به استفاده از کارگر غیرمجاز خارجی به جای نیروی ایرانی می کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *