بهترین راه اصلاح جامعه و انسان‌ها، تربیت اسلامی است

10:30 - 30 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۸۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام قدرتی در جمع مددجویان کانون اصلاح و تربیت گفت: بهترین راه اصلاح جامعه و انسان‌ها، تربیت اسلامی است و اگر جوانان می‌خواهند مسیر صحیح را بروند، باید با امام حسین و نهضت حسینی آشنا شوند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جمع مددجویان کانون اصلاح و تربیت گفت: هدف امام حسین علیه السلام اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی بهترین راه اصلاح جامعه و انسان ها را در تربیت اسلامی از طریق امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: هدف انبیاء نیز تربیت، اصلاح بشر و اصلاح جامعه بوده است و در بعضی مواقع موانعی بر سر راه قرار می‌گرفت که مانع از این اصلاحات می شد.

این مقام ارشد قضایی، حکومت‌های باطل و مدیران ناشایست را از جمله مهمترین این موانع دانست که سبب بروز فساد در جامعه می‌شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: انقلاب امام حسین علیه السلام انقلاب اصلاحات برای پاک کردن جامعه از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بود.

قدرتی مسئولین و خانواده‌ها را مورد خطاب قرار داد و گفت: دل خوش کردن به امکانات دنیوی باعث غافل شدن و بازماندن خانواده ها و مسئولین از جوانان و نسل جوان می‌شود.

وی ادامه داد: برگشت از راه باطل و خطا، شجاعت می خواهد که باید در این صورت چند گام برداشت؛ گام اول تلاش در کسب علم و دانش است، گام دوم کسب فضائل اخلاق ، وفاداری ، گذشت، پاکدامنی، غیرت و شجاعت و امانت داری است و گام سوم اینکه رفتار و عمل ما رفتار قانونی، شرعی و عمل صالح باشد که یکی از این اعمال صالح احترام به پدر و مادر است.

وی از مددجویان خواست با اصلاح رفتار به پدر و مادر خود محبت کرده و پس از خروج از کانون، در جامعه حامی و یاور خانواده و پدر و مادر خود باشند.

مهرپرور معاون فرهنگی دادگستری استان خراسان شمالی نیز ضمن قرائت جمله معروف پیامبر اکرم(ص) (ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه) اظهار کرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است؛ پس اگر خورشید جهان افروز در آسمان باشد و ما خود را در کلبه یا اتاقی محبوس کنیم  و دریچه ها و روزنه های نور را بر روی خود ببندیم به خورشید صدمه و لطمه ای وارد نخواهد شد؛ و اگر کشتی ای قرار باشد کشتی نجات باشد و ما سوار نشویم برکشتی صدمه ای وارد نخواهد شد.بلکه کسی که خود را از این نور و کشتی محروم کرده ذلیل خواهد شد.

این مقام مسئول هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی را احترام به حقوق کودک و نوجوانان برشمرد و تقارن و تلاقی آن با ایام محرم را باعث خیر و برکت و بیشتر آشنا شدن با نام، اندیشه و تفکر امام حسین (ع) دانست.

وی همچنین هدف از برگزاری این مراسم را بالابردن روحیه و ایجاد امید به زندگی در بین مددجویان کانون اصلاح و تربیت و همچنین فرزندان عنوان کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *