اولین تکلیف اعضای شورای حل اختلاف رعایت اصول شرعی و قانونی در تصمیمات است

12:03 - 28 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۲۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گل محمدی گفت: اولین تکلیف و وظیفه اعضای شورای حل اختلاف علم و آگاهی در خصوص نحوه رسیدگی و رعایت اصول و تشریفات شرعی و قانونی در تصمیمات است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، «جعفر گل محمدی» رئیس کل دادگستری استان زنجان در مراسم تحلیف اعضای شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان‎های زنجان، ایجرود و سلطانیه که با حضور معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان ، خسروی معاون برنامه ریزی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان زنجان برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای خالصانه اعضای شورای حل اختلاف گفت: در جامعه ما در برخی از صنوف و مشاغل از جمله جامعه پزشکی ، جامعه قضات ، وکلا و کارشناسان مراسم تحلیف انجام می شود و شوراهای حل اختلاف نیز از جمله  این مشاغل هستند که به جهت جایگاه بالا و اثر گذاردر تصمیم گیری و تصمیم سازی مراسم تحلیف انجام می دهند.

وی ادامه داد: انجام این مراسم به این دلیل است که ما با اموال، آبرو و جان مردم سرو کار داریم که تصمیمات ما موجب محروم کردن افراد از برخی آزادی‌های را به بدنبال دارد که بایستی این  شان و جایگاه حفظ شود.
 
 رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه اولین تکلیف و وظیفه اعضای شورای حل اختلاف علم و آگاهی در خصوص نحوه رسیدگی و رعایت اصول و تشریفات شرعی و قانونی در تصمیمات است افزود: هدف از تشکیل شوراهای حل اختلاف سپردن حل و فصل قسمتی از مشکلات مردم به دست خود مردم است.

وی در ادامه ایجاد امنیت و آرامش برای مردم جامعه را کاری شایسته و با ارزش برشمرد و اظهار کرد: اهتمام به این امر مهم  هم نزد خداوند متعال ارج و قرب دارد و هم موجب آرامش مردم و ایجاد نظم در جامعه خواهد بود.

در پایان از اعضای شعب 6 و 15 زنجان و شعب یک (ماهنشان ، دندی ، گرماب) که آمار صلح و سازشان آنها بالاتر از میانگین کشوری بود تقدیر بعمل آمد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *